See oli läbimõeldud petuskeem - e-Autukoolituse pettunud klient

Sa oled siin

Autokool petab sooduspakkumistega

  • e-Autokoolituse kliendid on pettunud segastes lepingutingimustes (foto: www.delfi.ee)

Nii Tartus kui Tallinnas tegutsev autokool e-Autokoolitus pakub internetis odavaid sooduspakkumisi, mis tegelikult kujunevad kliendile hiljem poole kallimaks.
 
Kuu aega tagasi rippus ostukeskkonnas Chilli e-Autokoolituse ennekuulmatu sooduspakkumine – lõppastme koolitus vaid 59 eurot. See on poole odavam hind kui teistes autokoolides. Maanteeameti avalike suhete juhi Allan Kasesalu sõnul on sellised trikid omased just firmale e-Autokoolitus, mille juhatus meelitabki kliente eksitavate kampaaniatega.
 
Chilli e-poest võileivaraha eest lõppastme koolituse ostnud tudeng Henri Aruküla ütles, et luges enne maksmist vautšeri tingimused mitu korda läbi ning ei leidnud ühtegi ohtu. Ta lisas, et hiljem meilile tulnud lepingut ta enam nii põhjalikult ei uurinud. „Diil oli juba tehtud ning nõudmised paneb müüja letti ikka enne kauba tegemist,“ lisas Aruküla.
 
Nimelt oli meilile autokooli saadetud lepingus segaselt sõnastatud tingimus, et pakkumine kehtib vaid argipäeviti. Pühapäeval saabusid koos Arukülaga koolitusele ka teised vautšeri ostnud inimesed ning Aruküla sõnul oli valida kahe variandi vahel: visata makstud raha tuulde ja lahkuda või tasuda jäämiseks autokoolile 30 eurot lisaks. „See oli läbimõeldud petuskeem, sest üheksast õpilasest seitse pidid raha letti lööma,“ lausus Aruküla.
 
Odava pakkumise pärast tegi lepingu e-Autokoolitusega ka õpilane Helena Tomson, kelle sõnul läks tal lubade tegemine maksma esialgse 350 euro asemel 700 eurot. „Kohe oli aru saada, et siin autokoolis tehakse raha,“ ütles Tomson, kes enda arvates sõidueksamil põhjendamatult läbi kukutati.
 
E-Autokoolituse juhataja Vladimir Tabujev ütles, et ei pea oluliseks selgitada odavate hindade tagamaad ning keeldus teemat pikemalt kommenteerimast.
 
Tagajärgedega peab aga tegelema tarbijakaitseamet, kuhu sel aastal on inimesed saatnud e-Autokoolituse kohta üle tosina kaebuse, ütles ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski. Autokool kirjutab Turetski sõnul oma kodulehel kõige olulisema pisikeses kirjas või annab puudulikku infot. Ta lisas, et amet ei saa pettunud inimesi aidata, kuna tarbijad tahavad lube kiirelt kätte saada ning ei pöördu alati kaebuste komisjoni.
 
Maanteeameti avalike suhete juhi Allan Kasesalu sõnul hakkavad ametnikud lähiajal e-Autokoolituse õppetegevust analüüsima, et mõista suurt kaebuste hulka. 

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Jürgen Klemm

Lisa kommentaar