"Mõnele lihtsalt ei meeldi muutused, teised aga kurdavad ventilatsiooni üle või siis tahetakse hoopiski, et tänavatel oleksid tänavakohvikud." Ruth Kurss, Tartu linnavalitsuse planeerija

Sa oled siin

Bussijaama ümberehituse osas üksmeelsust ei saavutatud

  • Tartu bussijaama piirkond. Allikas: info.raad.tartu.ee

Tartu bussijaama ümberehituse detailplaneeringu lisaanalüüsi tulemused rahuldavad Tartu maavanem Reno Laidret, kuid kodanike palvetele ning ettepanekutele planeeringut muuta ei leitud ühist kompromissi.
 
Laidre alustas umbes kuu aega tagasi Turu tn 2, Soola tn 8, Soola tn 4 ja Soola tn 4a kruntide ning nende lähiala detailplaneeringu menetluses järelevalvet, kuna tema sõnul tekkisid planeeringu arutelus erimeelsused. Seega pidas maavanem paslikuks kohtuda kõigi osapooltega ning kuulata ära, mida inimestel öelda on.
 
Arhitekt Juhan Kangilaski, keda muuhulgas häiris plaanist välja joonistunud ükskõiksus jalakäijate suhtes, rääkis, et tema seltskonna poolt saadetud ettepanekut võeti küll kuulda ning lubati sellega ka arvestada, kuid tegelikkuses lubadust siiski ellu ei viidud. "Kirjalikult meie ettepanekut tagasi ei lükatud, aga päris tegudeni ka ei jõutud," lausus Kangilaski. Ta lisas, et linn ja maavalitsus oleksid siiski võinud rohkem osapooli ning nende arvamusi planeeringusse kaasata.
 
Kõrghaljastuse säilimise üle Soola tänaval ebaõnnestunult võidelnud vabakutseline maastikuarhitekt Mihkel Lember ütles, et planeeringu küsimustes on inimesed tihtipeale subjektiivsed. "Eks linn tõlgendas neid planeeringu vaidlusküsimusi oma nägemise järgi ja ega polegi midagi rohkem teha," selgitas Lember.
 
Tartu linnavalitsuse planeerija Ruth Kurssi sõnul võeti inimeste arvamusi kuulda nii palju kui võimalik ning linnavalitsuses tehti isegi palju mööndusi. "Tegelikult muutub ju olukord uue bussijaama loomisega inimeste jaoks nagunii palju paremaks," ütles ta.
 
Kurss ei osanud öelda, miks nii palju rahulolematust seoses bussijaama ümberehitamisega on. "Mõnele lihtsalt ei meeldi muutused, teised aga kurdavad ventilatsiooni üle või siis tahetakse hoopiski, et tänavatel oleksid tänavakohvikud," rääkis Kurss. Tema sõnul on väga suur tõenäosus, et umbes kuu aja pärast nüüdne, järelanalüüsitud ning muudatustega plaan volikogus ka heaks kiidetakse.
 
Laidre siiski loodab, et keegi ei lähe oma põhimõtetele ja arvamistele tuginedes planeeringu pärast kohtusse. "Ma arvan, et järelanalüüsitud planeeringuga Tartu bussijaamast ning Tasku keskusest on leitud parim võimalik kompromiss," sõnas Laidre. Ta lisas, et kunagi ei saa teha sellist versiooni planeeringust, mis absoluutselt kõigile sobiks.

Toimetaja: 
Merilin Sarapuu

Lisa kommentaar