Sa oled siin

Bussijuht jättis õpilase jala ukse vahele

  • Linnaliinibuss, millega seoses on samuti tulnud ette juhtumeid, et kodanikud teatavad ebaviisakast bussijuhist. Artiklis kajastatud vahejuhtum leidis aset aga Tartu maaliinibussil number 720. Foto: Ehitaja/Wikimedia Commons

14. septembri koolipäeva lõpus läks Tartu Hansa kooli kaheksanda klassi õpilane Jagnar Jürgenson  bussile, kus koges bussijuhi poolt ebaprofessionaalset teenindust ja ebaviisakat käitumist.
 
Tipptunnil oli bussi sisenemisel järjekord ja bussijuht sulges ukse nii, et noormehe jalg jäi ukse ja astmete vahele. Lisaks sellele pidas bussijuht Jürgensoni sõbra kolmepeatuselist marsuuti liialt lühikeseks, et seda bussiga läbida, tegi peatusesse jõudes äkkpidurduse ega reageerinud ka sellele, kui poisid lahkudes bussijuhti sõidu eest tänasid. 
 

“Märgatud Tartus väljuval maaliini bussil nr 720 väga ebainimliku käitumisega bussijuhti nimega A.Saarepuu,” kirjutas õpilane Jagnar Jürgenson sotsiaalmeedia kommuunis “Märgatud Tartus”, et hoiatada teisi Tartu inimesi bussijuhi eest.

 
“Ma olen tagasihoidlik inimene, ega öelnud midagi, kuid bussijuhi käitumine oli minu jaoks väga ehmatav,” ütles Jürgenson.
 
Bussijuht ei soovinud toimunud situatsioonile kommentaari anda.
 
GoBus Tartu osakonna teenindusdirektor Ervin Nõmme hinnangul ei olnud juhi käitumine nimetatud juhtumi puhul adekvaatne ega kliendisõbralik. Ta kinnitas, et inimesed esitavad aeg-ajalt bussijuhtide kohta kaebusi. Nõmme rääkis, et kaebuse korral vesteldakse juhiga, seletades, milliseid määruseid ta rikkunud on. Ränga rikkumise korral on seaduse järgi õigus teha bussijuhile hoiatus, mitme rikkumise korral on võimalus kaaluda ametisse sobivust.
 
GoBus korraldab ka koosolekuid, kus bussijuhtidega teeninduskultuuri üle arutletakse.
 

“Meil just eelmine nädal oli bussijuhtidega koosolek, kus rääkisime, et tuleb olla kliendisõbralik ja viisakas, öelda tänan ja palun,” rääkis GoBus Tartu osakonna teenindusdirektor Ervin Nõmme.

 
Kaebuse esitanud kliendiga võetakse Nõmme sõnul alati ühendust, et vabandada.
 
Tartu linna ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona rääkis, et on ette tulnud ka juhtumeid, kus linnakodanik teatab linnavalitsusele ebaviisakast bussijuhist. Oona sõnul pöördub linnavalitsus sellisel puhul vedaja poole, et saada nendepoolseid selgitusi. “Linnavalitsus selliseid konflikte ei lahenda, kuna bussifirma ülesanne on oma töötajaid ise koolitada,” ütles ta. 

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Kadri Org

Lisa kommentaar