Oktoobri alguses sai F-1 sarja maailmameistrivõistlustel raske ajuvigastuse Prantsuse piloot Jules Bianchi, tõstatades rahvusvahelises meedias arutelu turvakaalutlustel kinniste kokpittide kasutuselevõtust, ent Eesti meistrivõistlustel seda teed minna ei soovita.
Jules Bianchi sõitis vihma käes toimunud etapil Jaapanis otsa ring varem samas kurvis rajalt välja sattunud Adrian Sutili autot teisaldama tulnud traktorile ning viibib eluohtlikus seisus haiglas.
Delfi on vahendanud Williamsi meeskonna tegevjuhi asetäitja Claire Williamsi õnnetusejärgselt avaldatud arvamust, et kokpitid võiks turvalisuse huvides kinniseks muuta. ERR-i andmetel on sama seisukohta toetanud ka Ferrari piloot Fernando Alonso.
Eesti Autospordi Liidu peasekretär Margus Kiiver tõdes, et Eestis kinnise kokpiti vajadust ei ole. „See õnnetus näitas, et sõitja kõige õrnem kehaosa on tema pea, kuid kokpit on vormelite tugevaim koht, mis on ehitatud nii, et kui auto ümber läheb, siis sõitja pea maad ei puutu,” selgitas ta ning lisas, et Bianchi juhtum oli erandlik, sest seal langes kokku mitu halba asja. “Oleks ta ring varem samas kohas välja sõitnud, oleks kõik läinud hoopis teisiti,” kinnitas Kiiver.
Valitsev vormel Scandic klassi Eesti meister Raimo Kulli leidis samuti, et Eestis kasutatavad vormelautod on piisavalt turvalised ja võiksid jääda avatuks. „Õnnetusi juhtub ikka, ükskõik kui turvaliseks vormelid teha,“ väitis ta.
Eestis saab vormelitega sõita ainult Audrus asuval auto24ringil, mida Kulli hindab üheks Põhjamaade paremaks ning turvalisemaks rajaks. Sel hooajal juhtus seal ainult üks tõsisem avarii, aga sellelgi oli õnnelik lõpp – üks vormel lendas võistlusel üle teise, kuid mõlemad piloodid pääsesid suuremate vigastusteta. Auto24ringil töötava Karin Vahenurmi sõnul bianchilikke õnnetusi Audrus ette tulla ei saa, sest autode kiirused on seal palju väiksemad.
Eestis varjusurmas olnud vormelisport on taas pead tõstmas, sedastas Margus Kiiver. Sel aastal oli Eesti meistrivõistlustel kõikide etappide peale kokku stardis kümme autot. Vahenurme väitel kasvab aasta-aastalt ka pealtvaatajate arv, mis tänavusel esinduslikul, rohkem kui saja  ringrajaauto osalusel peetud üritusel Suur Võidusõit 2014 ulatus kõikide päevade peale kokku 2000 silmapaarini.

Sa oled siin

Eesti vormelispetsialistid kinniseid kokpitte ei taha