Mis seal salata, Läti kauplused võtavad rohkem vahelt kui Eesti poed - AS Salvest ekspordijuht Ain Nõlvak.

Sa oled siin

Ettevõtjad peavad lätlaste pilli järgi tantsima

  • Läti kauplustes on eesti toidukaupadel raske löögile pääseda (Foto: www.delfi.ee)

AS-i Salvest ekspordijuhi Ain Nõlvaku sõnul võttis suppide ja hoidiste lätlaste poeriiulitele viimine aega neli aastat, kuna naaberriigi turg on märgatavalt hinnatundlikum kui teistes Baltimaades. “Mis seal salata, Läti kauplused võtavad rohkem vahelt kui Eesti poed,” ütles Nõlvak. Ta lisas, et hinnad on Lätis samasugused nagu Eestis, kuid tegelikult saab ettevõte seal vähem kasumit.
 
AS-i Salvest tegevjuhi Lauri Betlemi hinnangul on läti tarbija kokkuhoidlikum ning kogub ostukorvi peamiselt allahinnatud kaupa. “Peame kehtestama Lätis toodetele tihti sooduspakkumisi, et panna inimesi ostma,” lausus Betlem. Allahindlused panevad paika Läti kauplused, mistõttu kujunevad Salvesti tootehinnad iga kampaania ajal täiesti erinevaks, lisas Betlem.
 
Peipsi kaldal Mehikoormas tegutseva kalafirma OÜ Latikas juhataja asetäitja Neidi Narusing ütles, et suured Läti poeketid nagu Maxima ja Rimi ostavad sisse ainult odavat kala. “Eriti hästi sobib lätlastele latika filee ja hakkliha,” lisas Narusing. Koha, mis on üks kallimaid kalasid, saavad Narusingi sõnul endale lubada ainult mõned ökopoed ja Riia Stockmanni kaubamaja.
 
Kurke ja maitserohelist kasvatava Grüne Fee Eesti juht Raivo Külasepp sõnas, et Läti turu iseärasused tekitavad isegi rohkem peavalu kui Venemaa sisseveo keelud, kuid Lätti eksport ei ole võimatult keeruline. “Tuleb arvestada lätlaste kehtestatud mängureeglitega ja ega lihtne pole tegelikult kuskil,” lisas Külasepp.
 
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu osakonna peaspetsialisti Andres Kikase sõnul on läbi aegade olnud Läti turg toiduainete tootja jaoks raske, sest naaberriigi poekettide enda brändid on soodsama hinna tõttu tarbijale meelepärasemad. “Ei saa ka mainimata jätta, et Venemaa sanktsioonide valguses innustab iga Balti riik oma inimesi tarbima kodumaist toodangut,” lisas Kikas.
Kikase sõnul peaks kõik 66 Eesti ettevõtet, kes Lätti toiduaineid ekspordivad, olema pidevalt kursis lätlaste vajadustega ning panustama edu saavutamiseks kõvasti tööd ja raha. “Eesti ettevõtetel on siinkohal veel arenguruumi,” lausus Kikas. 

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Jürgen Klemm

Lisa kommentaar