Vähemalt kaks-kolm tundi seisab minu maja ees autode rivi, mis justkui ei liigugi edasi. Tipptunnil oleme perega sunnitud käima jala või sõitma rattaga, sest autoga oma kodu juurest välja sõita ei saa.
Laia tänava elanik Kaari Koch

Sa oled siin

Haljasala põhjustab Tartus Laial tänaval liiklusummikuid

  • Skeem
  • Laia tänava ristmik Vabaduse puiestee poolt
  • Laia tänava ristmik Laia tänava poolt poolt

Tartus Laialt tänavalt paremale Vabaduse puiesteele pööramisel takistab autojuhte kõnniteed ääristav haljasalariba, mis on üheks sagedaste liiklusummikute põhjuseks.

Laialt tänavalt parempöörde tegijad ei pea küll valgusfooriga arvestama, kuid Vabaduse silla ületamist ootavatest autodest moodustunud järjekord takistab neid pööret sooritamast. Seetõttu sõltuvad foorist ka paremale pööravad autojuhid.

Supilinna elanik Ants Kippasto sõidab Laial tänaval igapäevaselt. Kippasto rääkis, et ummikute põhjuseks on kõnniteed ääristava haljasala liialt terav nurk, mis ei lase paremale pööravaid autojuhte vasakpööret ootavatest autodest mööda. Tema sõnul on näha, kuidas ummik tekib enamasti just ainult Laial tänaval, mitte Vabaduse puiesteel. “Kui nurka meetri jagu õgvendada, siis oleks pööre oluliselt vabam ja ummikud väiksemad,” ütles Kippasto.

Haljasalaribal pole enam pideva üle sõitmise tõttu muru. Kippasto sõnul on autode rattajäljed nurgal näha kogu aeg, eriti talvel. “Kui Eesti Energia selle nurga eelmisel aastal üles kaevas, oleks võinud muru taastamise asemel sinna asfaldi panna,” avaldas Kippasto oma arvamust.

Laia tänava elaniku Kaari Kochi sõnul on ummikute probleem väga suur. “Vähemalt kaks-kolm tundi seisab minu maja ees autode rivi, mis justkui ei liigugi edasi,” ütles Koch. Ta lisas, et autoga maja sisehoovi ja sealt välja sõitmine on tihti väga raske. “Tipptunnil oleme perega sunnitud käima jala või sõitma rattaga, sest autoga oma kodu juurest välja sõita ei saa,” lisas Koch.

Tartu linnavalitsuse alalise liikluskorralduse peaspetsialisti Ahto Meho sõnul tuleb esmalt selgeks teha, mida nimetada ummikuks. “On vahe, kas istud koha peal tund aega või viis minutit. Tartus põhimõtteliselt selliseid ummikuid ei ole, kus peaks pikalt seisma,” ütles Meho. Ta lisas, et tipptunnil tekivad ootejärjekorrad üle linna, mitte ainult Laial tänaval.

Meho sõnul on Laia tänava ja Vabaduse puiestee vahelise nurga õgvendamisest räägitud sellest ajast, kui tänav valmis sai. “Selle nurga alt jooksevad väga kallid valgusoptilised telefonikaablid, mille peale sõiduteed rajada ei tohi. Ringitõstmise jaoks pole linnal raha olnud, ” ütles Meho. Ta sõnas, et praegu jääb nurk õgvendamata ja ilmselt ei tehta seda ka lähiajal.
 

Märksõnad: 
Eesti
Topic: 
Olemuslood
Toimetaja: 
Maarja Pärnpuu

Kommentaarid

Oh, ärge Jumala eest mind selliste pikkade tekstidega koormake, ma ei jõua neid läbi hammustada!

Oligi kogu uudis vä?

Tõepoolest, selleks et kahte lauset kirja panna, on vaja
Laia tänava elanikku kodanik Kaari Kochi
Autorit, kelleks on Greta Külvet
Toimetajat Maarja Pärnpuu

:D

No comments

Joonis on veidi segane, raske on aru saada. Tahaks suuremalt vaadata, aga miskipärast ei saa?

160 tähemärki on teine žanr
ja artikli sisu on ka suht rumal. pigem seisku paar autot ummikus, kui et hakkame haljasalasid asfalteerima. mitte üht puud ei tohiks auto pärast maha võtta. haljasalasid tartus niigi vähe. lastele ei jää enam ruumi kusagil mängida.
kui liiklusohtlik, siis paneme tee sealt üldse kinni

Lisa kommentaar