Sa oled siin

Kihutajad segavad endiselt Karlova elanikke

  • Kalevi tänav Karlovas. Foto: Helen Talli
    Kalevi tänav Karlovas. Foto: Helen Talli

Kuigi Karlova piirkonna liiklus on tänu linnaosa 30 km/h alaks muutmisele rahunenud, siis kõik autojuhid kiiruspiirangust kinni ei pea ning Karlova selts üritab linnavalitsusele ettepanekuid tehes juhtide käitumist parandada. 
 
Karlova seltsi linnaruumi toimkonna liikluse ja parkimise eest vastutav Ilmar Part rääkis nii enda kui teiste karlovlaste nimel, et liiklusmärkidest ja teekattemärgistusest autojuhtidele sõidukiiruse alandamiseks ei piisa.
 
Linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelise sõnul aitavad liiklust rahustada samaliigiliste teede ristmikud, kitsad teed ja parkivad autod. „Kui autol on kitsam liigelda, siis sõidukiirus väheneb, kuna autojuht tunneb, et ta on ahistatud,“ põhjendas Nelis. 
 
Lisaks mainis Nelis liiklusjärelvalve täiendamist. Lõuna prefektuuri pressiesindaja Maria Gonjaki andmetel teostab politsei Karlovas liiklusjärelvalvet keskmiselt korra nädalas. Erandiks on koolialguse nädal või kui linnaosas on toimumas mõni suurem üritus – siis on politsei tihedamalt kohal. 
 
Praegu Karlovas teostatavate parandustööde käigus peetakse silmas ka liikluse aeglustamist. Nelise sõnul ehitatakse Pargi ja Tähe tänava ristmikule teekitsendus ning plaanis on ristmik muuta ka parema käe reegli alusel kehtivaks, mis võtab juhtidel hoogu maha, sest paremalt tulev juht tuleb igal juhul mööda lasta. 
 
Ilmar Part Karlova seltsist ütles, et kuna osad tänavad on laiad, siis tunneb autojuht sinna sattudes, et ruumi on palju ja seal on sobilik 70 kilomeetrit tunnis sõita. „Ideaalis ehitataksegi tänav nii, et autojuht saab tänavale sattudes aru, et see on kiiruspiiranguga elamuala ja ei tekiks tunnet, et võiks kiiremini sõita,“ ütles Part. Samas nentis Part reaalsust ja linna rahaliste võimaluste puudumist ning hindas esialgu kõige odavamaks ja kergemaks lahenduseks veel rohkemate teekünniste paigaldamist piirkondadesse, kus probleemid on kõige suuremad, näiteks Tähe tänava erinevatele lõikudele. 
 
Igapäevaselt Karlovas peamiselt jalgsi liiklev Mika Keränen pidas kiiruspiirangust kinnipidamisest olulisemaks teiste liiklejatega arvestamist. „Soovitaksin autojuhtidel jätta vahel auto koju ja kõndida linna peal, liigelda kas või rattaga, sest siis nad mõistaksid, kuidas kõigil oleks hea liikuda,“ ütles Keränen. 
 

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Simon Suviste

Lisa kommentaar