Sa oled siin

Klienditeenindajad on hädas üleolevate alkoholijoobes inimestega

  • Napsused külastajad kipuvad teenindajaid solvama ja nende tööd segama. Foto: Freeimages.com

Tartus kiirtoitu pakkuvate klienditeenindajate sõnul halveneb eelkõige kolmapäeva ja reede öösiti olukord toitlustust pakkuvates asutustes, kuna sageli lõhuvad pidudelt tulnud inimesed söögikoha inventari või on teenindajatega äärmiselt ebaviisakad.
 
Küüni tänava Faster`si klienditeenindaja Janar Truu rääkis, kuidas ööl vastu neljapäeva tõmbasid joobes külastajad sealses kiirtoidukohas söögilaua põranda küljest lahti. Lisaks peksti Truu sõnul alles hiljuti puruks üks toitu kattev klaas ning üritati ära viia rahkassat.
 
Truu ütles, et purjus inimesi on üleüldiselt raske teenindada, kuna lisaks kaklemisele on alkoholi tarvitanud inimesed tüütud, ebaviisakad ning üleolevad. "Toit suudetakse üldjuhul ära valida, aga pärast tellimist hakatakse tihtipeale ülbelt käituma, ei soovita tellitud asja eest maksta ning hoitakse oma tüütu jutuga järjekorda kinni," selgitas ta.
 
Narva maantee Statoili klienditeenindaja Mariliis Jalajas kirjeldas samuti olukorda ööl vastu neljapäeva. Tema sõnul olevat tollel ööl ühel hetkel olnud väikeses Statoilis korraga üheksa ettearvamatult käituda võivat alkoholijoobes inimest. "Nendel päevadel, kui ööklubid on avatud (ööklubid on avatud teisipäevast laupäevani – T.R.), on tõesti väga raske tööl olla," ütles Jalajas.
 
Metro võileivakohviku klienditeenindaja Kati Hensen rääkis, et igasuguseid solvanguid tuleb väga tihti ette. "Kui meil (Metro võileivakohvikus – T.R.) on palju inimesi, siis osad purjus inimesed lähevad ootamise peale kiirelt närvi ning hakkavad ülbelt küsima küsimusi stiilis "miks ma juba oma tellimust kätte ei saa?"," sõnas Hensen
 
Eesti Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühingu Tartumaa koordinaator Jana Morozov lausus, et teenindajatel oleks targem igasuguseid ülbitsemisi ja solvamisi eirata. "Kliendi vastusolvamine ei vii kuhugi, samuti tuleb mõelda ettevõtte maine peale," ütles Morozov. Ta lisas, et vahel on kurdetud halva klienditeeninduse üle pelgalt sellepärast, et teenindaja julges teda solvanud kliendile midagi vastu öelda.
 
Morozovi sõnul võiksid Metro ja Faster`si-taolistes toitlustuskohtades töötavad inimesed kindlasti olla kõrgemalt tasustatud. Eriti vääriksid tema hinnangul paremat palka öövahetustes kõrgema riski ning suure koormusega töötavad teenindajad.

Toimetaja: 
Merilin Sarapuu

Lisa kommentaar