Inimesed tihtipeale eeldavad, et teenindajad ei tea mitte midagi ja on rumalad. - klienditeenindaja Andres Käosaar

Sa oled siin

Kombetud kliendid väsitavad teenindajaid

  • Foto: MorgueFile.com

Internetifoorumid on täis pahaste klientide postitusi tülpinud klienditeenindajatest, ent teenindajaid väsitavad hoopis üleolevad ning kombetud kliendid.
 
Andres Käosaar töötas Rimis teenindajana neli kuud. Selle aja jooksul sai ta palju positiivset tagasisidet. Kliendid tegid talle ka Facebooki fännilehe “Mini-Rimi Andu”, millel on nüüdseks üle 2 700 jälgija. “Inimesed tihtipeale eeldavad, et teenindajad ei tea mitte midagi ja on rumalad,” ütles Käosaar. Ta lisas, et poodides ei kohelda teenindajaid nii halvasti nagu baarides. Käosaar ise töötas Rimi kõrvalt ka tudengite meelispaigas Zavoodis, kus kliendid on teenindajatega kasutanud lausa füüsilist vägivalda.
 
Varem kasiinos töötanud klienditeenindaja, kes kehtiva lepingu tõttu ei saa oma nime ega töökohta avalikustada, rääkis, et öine töö tekitab väsimust eriti siis, kui kasiinot külastavad ebaviisakad kliendid. Kasiinos töötades pidi ta enda sõnul taluma kliente, kes käitusid agressiivselt ning solvasid teenindajaid. Ta tõi näite, et nii mõnigi klient, kes mängis kogu oma raha maha, süüdistas teenindajaid oma kaotuses. Solvanguid pidid taluma eriti naiskolleegid, sest mõned kliendid kohtlesid neid kui prostituute.
 
Ebameeldivate klientide hulka kuuluvad ka inimesed, kes tulevad poodi joobes peaga. Sellistega on kokku puutunud Kristo Koik, kes töötab klienditeenindajana spordipoes. “Esiteks häirivad nad teisi kliente. Teiseks tulevad nad järgmisel päeval poodi tagasi ja süüdistavad mind selles, et mina müüsin neile kolm numbrit suuremad jalatsid,” sõnas Koik.
 
Eesti teenindus- ja kaubandustöötajate ametiühingu esimees Elle Pütsepp nentis, et klientide käitumine teenindajatega on tõsine probleem. Tema sõnul on klientides kujunenud arusaam, et klienditeenindajatel pole teadmisi ega oskusi ning seetõttu nad teistele ametikohtadele ei sobi. Kindlat soovitust ta teenindajatele aga ebameeldivate klientidega suhtlemiseks anda ei oska, sest teenindaja peab oma ametikohal jääma ikkagi viisakaks. Pütsepp tõi näite ühest kauplusest, kus klient ei leidnud talle sobivat toodet ning ütles siis teenindajale: “Noh, laku panni!” Teenindaja aga naeratas ja vastas: “Ilusat päeva teilegi!”
 
Statistikaameti andmetel kasvas tööhõive mullu ennekõike teeninduses. Sektoris töötas 65,5 % hõivatutest. Naisi ja mehi on Eesti tööturul peaaegu võrdselt, kuid nii bürooametnike kui ka teenindus- ja müügitöötajate seas on naisi üle kolmveerandi. See seletab osaliselt ka Eesti suurimat palgalõhet Euroopa Liidus.

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Kärt Rebane

Lisa kommentaar