Sa oled siin

Lätlased ostavad Eesti toiduaineid vähe

  • Läti tarbijad on hinnatundlikud ning eelistavad omamaiseid produkte. Foto Freeimages.com

Tartumaa toiduainetööstused on hädas oma toodete müümisega Lätti, sest kohalikud tarbijad eelistavad omamaiseid saadusi või soodushinnaga kaupa.
 
AS-i Salvest ekspordijuhi Ain Nõlvaku sõnul võttis nende toodete jõudmine naaberriiki Lätti aega neli aastat, sest sealne turg on teiste Balti riikidega võrreldes hinnatundlikum. Nõlvak ütles, et toodete hinnad on lätlaste jaoks lettidel samasugused nagu Eestis, kuid tootja saab vähem kasumit. “Mis seal salata, Läti kauplused võtavad rohkem vahelt kui Eesti poed,” põhjendas Nõlvak.
 
Lisaks on AS-i Salvest tegevjuhi Lauri Betlemi hinnangul lätlased tarbijatena kokkuhoidlikud ning panevad ostukorvi peamiselt allahinnatud kaupa. “Lätis peame tegema toodetele tihti sooduspakkumisi, et panna inimesi ostma,” kirjeldas Betlem.
 
Peipsi ääres Mehikoormas kala müügiga tegeleva OÜ Latikas juhataja asetäitja Neidi Narusing ütles, et suured Läti poeketid nagu Maxima ja Rimi ostavad sisse ainult odavat kala. “Eriti hästi sobib lätlastele latika filee ja hakkliha,” lisas Narusing. Kallimat kala nagu koha müüvad Narusingi sõnul ainult mõned ökopoed ja Riia Stockmanni kaubamaja. 
 
Kurke ja maitserohelist kasvatava Grüne Fee Eesti AS-i juht Raivo Külasepp sõnas, et Läti turu iseärasused tekitavad isegi rohkem peavalu kui Venemaa sisseveo keeld, kuid eksport Lätti ei ole siiski võimatu. “Tuleb arvestada lätlaste kehtestatud mängureeglitega, lihtne pole tegelikult kusagil,” lisas Külasepp.
 
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi majandusarengu osakonna peaspetsialisti Andres Kikase sõnul on pääs Läti turule olnud Eesti toidutootjatele kogu aeg keeruline, sest naaberriigi poekettide oma brändid on soodsama hinna tõttu tarbijale meelepärasemad. “Ei saa ka mainimata jätta, et Venemaa sanktsioonide valguses innustab iga Balti riik oma inimesi tarbima kodumaist toodangut,” lisas Kikas. Tema sõnul peaksid kõik 66 Eesti ettevõtet, kes Lätti toiduaineid ekspordivad, edu saavutamiseks rohkem pingutama. “Eesti ettevõtetel on siinkohal veel arenguruumi,” lausus Kikas. 
 

Märksõnad: 
Majandus
Toimetaja: 
Sirle Matt

Lisa kommentaar