Pereema Egne Pruulmanni sõnutsi mõjutavad teepinnast allapool olevad kaevukaaned tema liikumissuunda. Pruulmann lisas, et aukude vältimiseks tuleb vahel manöövrit tehes vastassuunavööndisse sõita. “Pärast suurt vihma on kaane peale lomp tekkinud, siis hirmuga ikka mõtlen, kas seal on põhi all või mitte,” rääkis Pruulmann.

Sa oled siin

Sügavad teeaugud pahandavad autojuhte

Sõiduteest allapoole vajunud kaevukaaned teevad Tartus liiklejatele pahameelt. Vanade kaevukaante tõttu on tänavatel sügavad augud, millest läbi sõitmine võib lõhkuda auto. 

“See on meeletu, mis toimub tegelikult,” ütles Tartus autoga liiklev Simo Olesk. Tema sõnul tuleb ära vajunud kaevukaante tõttu palju manööverdada, mis segab keskendumist jalakäijatele ja täpsele sõidukiirusele. Olesk rääkis, et tema vennal põhjustas sissevajunud kaevukaanest üle sõitmine avarii, mille tõttu kukkus autol ära küljepeegel ja velg läks kõveraks.   

Pereema Egne Pruulmanni sõnutsi mõjutavad teepinnast allapool olevad kaevukaaned tema liikumissuunda. Pruulmann lisas, et aukude vältimiseks tuleb vahel manöövrit tehes vastassuunavööndisse sõita. “Pärast suurt vihma on kaane peale lomp tekkinud, siis hirmuga ikka mõtlen, kas seal on põhi all või mitte,” rääkis Pruulmann.  

Elektritakso juht Allar Lääne rääkis, et Tartus on kõige hullemas olukorras Puiestee ja Turu tänavad. “Vajunud kaevukaasi on nii palju, et kui üritan ühte vältida, siis järgmine on juba ees,” seletas Lääne. Ta lisas, et vajunud kaevukaanest kiire hooga üle sõites võib auto tõsise kahjustuse saada.  

Tartu veevärgi juhataja Toomas Kapp ütles, et kaevukaantega on tõesti palju probleeme. “Need probleemid ei ole ainult Tartu, vaid ka teistes linnades ja riikides,” sõnas Kapp. Ta kirjeldas, et kaevukaante lohku jäämise üks põhjus on talvel soolamise ja külma tagajärjel tekkiv asfalti kerkimine. Teise põhjusena märkis Kapp ebakvaliteetselt paigaldatud asfalti. “Praeguseks oleme Tartus sadu kaevukaasi vahetanud ja sadu üldse kinni asfalteerinud,” ütles Kapp.  

Teedeehitusega tegeleva ettevõtte Lemminkäinen projektijuht Benno Paas ütles, et kaevukaante lohku vajumise põhjusek on hoopis see, et kaevukaant paigaldab üks ettevõte, asfalti aga teine. Ta lisas, et mitte kaevukaaned ei vaju, vaid hoopis liiv ja killustik selle ümber. “Tavaliselt on vajumise põhjus halvasti tihendatud kaevu ümbrus, mida üldjuhul teostab veetrassi ja kaevukaant paigaldav ettevõte,” ütles Paas.  

Probleemsetest kaevukaantest Tartus saab iga kodanik ise linnavalitsusele teada anda. “Kui oleme teate saanud, siis hindame olukorda, selgitame põhjuse ja kui tõesti kaevukaane olukord on avariid tekitav, siis sulgeme teelõigu,” rääkis veevärgi juhataja Toomas Kapp.  

Tartu linnavalitsusele saab sisse vajunud kaevukaantest teada anda telefoninumbril 1789.  

 

Märksõnad: 
Uudised

Lisa kommentaar