Sa oled siin

Saarlaste aiamaju disainiv ettevõte teeb ilma

Saaremaalt pärit onupojad Risto ja Reio Alt on kõigest kahe ja poole aastaga üles töötanud rahvusvahelisel turul tõusva aiamaju disainiva ja eksportiva ettevõtte Hansa24 Group OÜ.
 
Risto ja Reio Aldil enda tehast ei ole, kogu tootmine toimub Saaremaal palkmaju ehitavates tehastes Sandla Puit ja Novara OÜ. Tehastesse saadavad mehed disainitud aiamajade joonised, mille järgi majad valmistatakse. Ettevõttel on ka oma e-pood Aiamaja24.
 
Hansa24 Groupi OÜ omaniku Risto Aldi sõnul on e-poe äri kõige olulisem nüanss Google’i positsioonid ja SEO (Search Engine Optimization) ning sellega tegeleb firma päevast päeva. SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootori otsingutulemustes. “Eestis saime sõna “aiamaja” viie populaarseima otsingutulemuse hulka kahe kuuga, Saksamaal oleme kaks ja pool aastat sinna iga kuu investeerinud,” sõnas Risto Alt.
 
Põhilised turud, kuhu firma aiamaju ekspordib, on Saksamaa ja Inglismaa.
 
Saksamaal on firma mõne otsingusõnaga juba kolme kõrgeima otsingutulemuse hulgas, aga populaarsemate sõnadega“gartenhaus” ja “gartenhaus kaufen” alles kolmandal-neljandal leheküljel. “Sinna panustame päris-päris palju, see on kogu selle äri A ja O,” lausus Risto Alt.
 
Aiamaja24 kodulehte külastab Eestis umbes kakssada, Saksamaal ligi tuhat külastajat päevas. “November-detsember on kõige madalamad kuud, märtsis-aprillis on Saksamaal kuskil paar tuhat päevas,” sõnas Risto Alt.
 
Supertoidusegusid müüva BoostMe OÜ asutaja ja interneti sotsiaalmeedia turunduse spetsialist Sven Nuum sõnas, et Google’i otsingutulemustes kohalolek ja seal esimestel lehtedel välja tulla on väga hea strateegia. “Kui inimene läheb Google’i otsima, siis otsib ta konkreetset asja ja tal on selle järgi vajadus,” lisas Nuum.
 
Miinusena tõi Nuum välja fakti, et Google’i positsioneerimine on pikem ja aeganõudvam, kui näiteks Facebookis tasulist reklaami soetada. Ta lisas, et see-eest on ostu sooritamise tõenäosus Google’i kaudu neli-viis korda suurem kui sotsiaalmeedias. “Rohkem ettevõtteid võiks kasutada seda võimalust,” ütles Nuum.
 
Hansa24 Groupi OÜ kliendi Kalle Küttise sõnul käskis naine tal aiamaja ehitada. “Siis ma lappasin , toksisin sisse aiamajad ja sealt tuli ta välja,” ütles Küttis.
 
Hansa24 Groupi OÜ omaniku Risto Aldi sõnul oli ettevõtte käive eelmisel aastal umbes 700 000 eurot, selle aasta prognooskäive tuleb aga 2,4 miljonit eurot. “Järgmine aasta tahaks juba nelja ,” lisas ta.
 
Risto ja Reio Alt said eelmisel nädalal kohalikku algatust edendavast Leader-programmist 41 000 eurot toetust. “Me tahame teha seda, et sa paned omale virtuaalreaalsuse prillid pähe ja saad nendes aiamajades ringi käia, mööblit ja värvi muuta,” lisas Risto Alt.
 
Järgmise aasta alguses hakkab Haapsalu firma Downtown Visuals Altide jaoks virtuaalreaalsust arendama. 

Märksõnad: 
Uudised