See efekt oleks kah ainult selline, et kui sealt künniselt üle sõidetakse, siis järgmine hetk pannakse jälle hoogu juurde.
Ahto Meho, Tartu alalise liikluskorralduse peaspetsialist

Sa oled siin

Supilinnas ja Karlovas kihutamise piiramiseks lisamärke ei panda

  • Oa ja Kartuli tänava ristmik
    Supilinna samaliigiliste Oa ja Kartuli tänavate ristmikul pole paremalt liginejale tee andmise kohustus tähistatud.

Paljud autojuhid eiravad Supilinna ja Karlova linnaosades kehtestatud 30 km/h kiirusepiirangut. Vaatamata sellele ei pea Tartu linnavõimud lisamärke kiiruse piiramiseks vajalikuks.
Tartu linna alalise liikluskorralduse peaspetsialisti Ahto Meho sõnul paigaldatakse liiklusmärkide standardi kohaselt piiranguala liiklusmärgid sissesõiduteele ja ala sees pole lisamärke vaja. “Pigem võivad need mingis situatsioonis tekitada segadust,” märkis Meho.
Samas on Karlovas Tähe tänavale lisamärgid ikkagi paigaldatud. Karlova seltsi liige Toomas Liivamägi sõnul võiks neid rohkemgi olla. “Juht lihtsalt ei märka piiranguala algust,” ütles Liivamägi. “Märke on vähe. Ja märgid aitavad, tuletavad meelde.”  Liivamägi arvates tuleks terves Karlovas teha teed samaliigilisteks, nii et autojuht ei peaks mõtlema, kas ta on pea- või kõrvaltänaval. Erandiks võiksid olla vaid Sõbra ja Rahu tänavad.
Supilinnas, kus kõik teed on samaliigilised ja 30 km/h piirkiirusega, on avariid siiski sagedased. Supilinna seltsi liikme Rait Ressi hinnangul on põhjus selles, et autojuhid ei tea, et Supilinna tänavad on samaliigilised. “Ka kihutamine on probleemiks - teekatted tehakse paremaks ja kiirused tõusevad,” tõdes Ress.
Ahto Meho sõnul võiks kiiruse piiramiseks abi olla teistest kiirust alandavatest vahenditest, nt künnistest. “See efekt oleks kah ainult selline, et kui sealt künniselt üle sõidetakse, siis järgmine hetk pannakse jälle hoogu juurde,” jäi Meho skeptiliseks.
Politsei hinnangul võiks abi olla teekattele joonitud lisamärgistusest. “Igale ristmikule pole kolmekümne ala märki ehk vaja,” ütles Lõuna prefektuuri politseileitnandi Kaido Iste. Tema arvatest aitaksid kiirust piirata leedtablood, mis kuvavad kiiruse ületamist punase numbriga, lubatud tempos püsimist rohelise numbriga.
 

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Merike Kungla

Kommentaarid

Võiks ju kohalike inimeste käest ka küsida, kas kedagi kihutamine häirib.

Mida tähendab, et Supilinnas on avariid sagedased? Paluks statistikat.

Ahto Meho sõnul võiks kiiruse piiramiseks abi olla teistest kiirust alandavatest vahenditest, nt künnistest. “See efekt oleks kah ainult selline, et kui sealt künniselt üle sõidetakse, siis järgmine hetk pannakse jälle hoogu juurde,” jäi Meho skeptiliseks.

:) Õige mees teeb ikka kõik ise, vaidleb endale vastu kah ise.

"ütles Lõuna prefektuuri politseileitnandi Kaido Iste."

Politseileitnandil on väga tark iste.

Tule jumal appi! Miks nii palju vigu?

"Palju autojuhid eiravad Supilinna ja Karlova linnaosades kehtestatud 30 km/h kiirusepiirangut." Juba esimeses lauses viga! Paljud äkki?
"Karlova seltsi liige Toomas Liivamägi sõnul võiks rohkemgi olla." Saan aru küll, et mõeldud on lisamärke, aga äkki mõni teine ei saa aru?

Ja mis ajast kirjutatakse uudise sees "nt"? Suure kiiruga ei suutnud "näiteks" ilusasti välja kirjutada?

Aga aitäh, et natuke naerda ka sai, see politseileitnandi istme asi oli päris naljakas! (natuke kurb ka...)

Lisa kommentaar