Sa oled siin

Tartu ettevõtlusnädala mõju jääb kasinaks

  • Ettekanne 2011. aasta ettevõtlusnädalal. Allikas: Kuvatõmmis youtube.com-ist

 

Tartu linna revisjonikomisjoni aruandest selgus, et linna korraldatavad ettevõtlusüritused, sealhulgas Tartu ettevõtlusnädal, ei ole linnale majanduslikku kasu toonud. Ettevõtlusosakonna arvates on ettevõtlusnädala eesmärk aga pigem avalikkuse teavitamine.


Revisjonikomisjoni esimees Ants Kask sõnas, et erinevaid seminare ja infopäevi on linna ettevõtlusosakond korraldanud juba aastaid, kuid nende ürituste mõjul ei ole ettevõtjad Tartusse töökohti juurde loonud. Ta märkis, et kogu linna toimetulek sõltub suuresti töökohtade olemasolust ja ettevõtjate aktiivsusest. „Ma usun, et ka Tartu Loomemajanduskeskusest on meil rohkem kasu kui praegu käimasolevast ettevõtlusnädalast,“ ütles Kask. Tema sõnul ei ole kümne aasta pikkuse ajalooga Tartu ettevõtlusnädala mõju tegelikkuses märgata. „Ma ei ütle, et see nädal oleks midagi mõttetut, aga tulemust ei ole,“ sõnas Kask.

 

Tartu linna ettevõtlusosakonna peaspetsialist Kaili Ojamets ütles, et kuna osakonnas on tööjõudu vähe, on üritusi raske korraldada. Ojametsa sõnul töötab ettevõtluse arendajana ainult kaks inimest. „See paneb loomulikult mingid piirid sellele tööle, mida me siin teha saame." Ojamets rääkis, et ettevõtlusosakonnal on ürituste korraldamiseks kasutada väikesed summad. Tänavuse ettevõtlusnädala eelarve on 15 000 eurot, millega korraldatakse 80 seminari. „Oleme niigi praktiliselt kõik lektorid tasuta kohale ajanud,“ ütles Ojamets. Põhiliselt kulub raha tema sõnul ruumide rendile.
 


Ojametsa sõnul on ettevõtlusnädala eesmärk töökohtade loomise asemel pigem avalikkuse teavitamine. Tema arvates on tähtis lihtsalt teemat üleval hoida ja inimestesse ettevõtlikkust süstida. Ojametsa meelest on raske öelda, kui palju ettevõtteid on tuule tiibadesse saanud just tänu linna ettevõtlusnädalale. „Ühe ettevõtte edus on nii palju faktoreid: alates juhatuse liikme isiklikust elust, lõpetades panga intressitasudega,“ lausus ta.



Tartu ettevõtlusnädalal seminare 1äbi viinud Karin Sepa sõnul jääb ürituse tõhusus eelkõige igavate loengupidajate taha kinni. Ta märkis, et kui loengupidaja räägib kuivalt, siis ei taha keegi loengut kuulata. „Mul on endalgi olnud üks halb kogemus paar aastat tagasi, kus ma lihtsalt kõndisin poole seminari pealt minema,“ ütles Sepp. 

Märksõnad: 
Majandus
Toimetaja: 
Jaanus Vogelberg

Lisa kommentaar