Ilmselt on ettevõttes midagi sisemiselt mäda, kui juhtkond esitab oma töötajatele taolisi nõudmisi
Priit Palk, kohviku Crepp omanik

Sa oled siin

Tartu toidukoha turundusstrateegia pahandab töötajat

  • Raekoja platsilt inimeste restorani meelitamiseks peavad ettekandjad sotsiaalmeedias turundustööd tegema. Foto: Helen Talli/Wikimedia

Tartu lokaali Suudlevad Tudengid teenindajat nörritavad e-kirjad, milles söögikoha juhtkond töötaja hinnangul ebaeetilisi juhtnööre jagab.
 
Töökoha säilitamise nimel anonüümsust palunud Suudlevate Tudengite teenindaja sõnul sai ta esimese kirja septembrikuus. Algul pidas ta seda naljaks. Teenindusjuhi Märt Meesaki poolt saadetud kirjas seisid muuhulgas järgmised laused: “Kõik, kes pole veel meeldivaks lisanud Facebookis lokaal Suudlevad Tudengid ja pubi Sõprade Juures lehte, siis palun seda kohe teha! Lisaks ootan ma Teilt ka postituste jagamist!”
 
Teenindaja hinnangul on ebaeetiline teha töötajatele ettekirjutisi selles osas, mida oma isiklikul sotsiaalmeedia profiilil kuvada . “Ma saan aru, et see on ettevõttele tasuta reklaam, aga kui ma iga jumala päev juhiste järgi päevapakkumisi oma Facebooki lehel pean jagama, siis jätab see minust lihtsalt väga totra mulje,” ütles teenindaja.
 
Facebook pole elu
Lokaali töötaja sõnul muutus olukord veelgi kurioossemaks. Kolm nädalat pärast esimest kirja tuli teinegi. “Panen Teile endiselt südamele, et lokaal Suudlevad Tudengid ja pubi Sõprade Juures postitusi tasuks FB-s ka jagada ning like’ida. See näitab Teie sõpradele, et fännate oma töökohta,” kirjutas teenindusjuht.
 
Suudlevate Tudengite teenindusjuhi Märt Meesaki sõnul on tema poolt saadetud kirjad olnud lihtsalt meeldetuletuseks, et töötajad on suur osa ettevõtte turundusest ning aktiivne tegevus Facebookis toob rohkem kliente ja selle kaudu ka suurema töötasu. “Facebook ei ole elu ning me ei ole hakanud vallandama kedagi sellepärast, et ta pole vajutanud meie lehel “meeldib” nuppu,” lausus Meesak. Tema hinnangul näitab postituste jagamine, et oma töökohast hoolitakse.
 
Turunduslikult oluline
Tartus Rüütli tänaval asuva kohviku Crepp peremehe Priit Palgi hinnangul mängib sotsiaalmeedia suurt rolli ettevõtte turunduses ning sellepärast on ka nende kohvikul oma Facebooki lehekülg.
 
“Ma usun, et enamus meie töötajatest “fännavad” meie Facebooki lehte, aga kui nad seda ei tee, siis mingisuguseid ettekirjutisi ma neile selles osas kohe kindlasti tegema ei hakka,” lausus Palk. “Ilmselt on ettevõttes midagi sisemiselt mäda, kui juhtkond esitab oma töötajatele taolisi nõudmisi,” lisas Palk.
 
Ka probleemi käes vaevlev ettekandja on Palgiga ühel meelel. “Mulle meeldib teenindajana töötamine, aga kui varsti kõik toitlustusettevõtted sellise turundusstrateegia südameasjaks võtavad, siis ei taha keegi enam ettekandjana töötada”. 

Toimetaja: 
Siim Kaasik

Kommentaarid

Mis seal imelikku?
Ise ju võidad kliente.

Lisa kommentaar