Sa oled siin

Tasemegruppides õpe parandas Variku kooli õpilaste õpitulemusi

  • Variku kool. Kuvatõmmis Google Street View´st.

Tartu Variku kool võttis kolm aastat tagasi kasutusele tasemegruppides õpe, mis on õpilaste õppeedukust eksamite tulemuste põhjal parandanud.
 
Variku kooli direktor Peeter Kikas ütles, et tasemerühmad on jaotatud võimekuse järgi kolme eri gruppi: süvaõpe, tavaõpe ja need, kes kõige enam abi vajavad.
 
Tasemeõpet kasutab kool näiteks nii matemaatikas ja eesti keeles kui ka tööõpetuses ja kehalises kasvatuses. Kikase sõnul on kool näinud, et selline õppeviis on eksamite tulemuste põhjal ka õpilaste tulemusi parandanud.
 
Tamme kooli direktor Vallo Reimaa ütles, et nende koolis on vaid mõnes üksikus aines erinevad rühmad. Ta sõnas, et nad teevad rühmad seal, kus on vaja ja mõttekas. Reimaa lisas, et kui jagada rühmad tasemete järgi, siis võivad lapsed üksteist sildistama hakata. “Tasemete järgi jagamine on valdavalt lõppenud sildistamisega. Sildistamine tuleb hetkega,” ütles Reimaa.
 
Reimaa rääkis, et oluline on teha selgeks, millises aines on lastel probleemid ning jaotada nad rühmadesse selle põhjal, kes õpib kiiremini ja kellel läheb kauem aega. “Praegu ei ole meil rõhutatud, et rühmad on erineva taseme või kiirusega ja niimoodi ei ole ka sildistamist tekkinud,” lisas ta.
 
Tamme kooli inglise keele õpetaja Sigrit Jermoškin ütles, et kui erineval tasemel õpilased, ka erivajadusega õpilased, õpivad ühes tunnis koos, siis see teeb õpetamise keerulisemaks. “Sa üritad keelt õpetada ja samal ajal üritad eripedagoogi mängida,” ütles Jermoškin
 
Jermoškin lisas, et tavapedagoogi haridusega õpetajad ei tea, kuidas erivajadustega õpilastega toime tulla, kuna neil puudub vastav haridus ja see on tema sõnul koolides üheks mureks. 
 
Jermoškin rääkis, et osadel juhtudel tuleks mõned õpilased suunata erikooli, kus on spetsiaalsed klassid ja inimesed, kes ongi just erivajadustega õplaste õpetamiseks välja õpetatud.
 
Variku kooli õpilase ema Piret Paatsi ütles, et üks tema lastest lõpetas Variku koolis kevadel üheksanda klassi ning teine käib praegu kaheksandas. Ta sõnas, et kui kolm aastat tagasi tekkisid tasemegrupid, panid õpetajad mõlemad ta lapsed nii matemaatikas kui eesti keeles süvaõppe gruppi ja just tänu sellele hakkasid lapsed rohkem pingutama.
 
Paatsi sõnul on kõik lapsed erineva tasemega ja selleks, et kõik saaksid aru sellest, mida õpetatakse ongi tarvis erineva tasemega gruppe. Ta ütles: “Tavaliselt koolis õpetatakse keskmise tasemega, et kõik saaksid aru, aga siis ei pruugi nõrgemad järele jõuda ja kiirematel hakkab igav. Niimoodi tekivad lastel käitumisprobleemid.”
 
 
 

Märksõnad: 
Teaduslik ja hariv
Toimetaja: 
Catlin Saar

Lisa kommentaar