Sa oled siin

Teenindajate vahetumine langetab teeninduskvaliteeti

  • Uute teenindajate otsimine ja koolitamine on ressursirikas ning ei mõju hästi teeninduskvaliteedile. Foto: Freeimages
    Uute teenindajate otsimine ja koolitamine on ressursirikas ning ei mõju hästi teeninduskvaliteedile. Foto: Freeimages

Teenindajate pidev vahetumine Tartu söögikohtades valmistab ebamugavust ja muret nii tööandjatele kui püsivatele töötajatele ning takistab parima teeninduse pakkumist.
 
Lokaali Suudlevad Tudengid teenindusjuht ja juhiabi Märt Meesak ütles, et tihe personali vahetumine on Tartu teeninduses üsna tavapärane. Meesaki sõnul on põhjus peamiselt selles, et Tartu on tudengilinn ja teenindajad teevad tööd ülikoolis õppimise kõrvalt. Pärast kooli lõpetamist lähevad üliõpilased erialalisele tööle ja lahkuvad ka teenindaja kohalt.
 
Kohviku Armastus klienditeenindaja Merilin Merilain ütles, et on seal töötanud seitse kuud ning selle aja jooksul on lühiajaliselt kohvikus töötanud umbes viis teenindajat. Tema sõnul on kohati hea, kui kollektiiv uueneb, kuid kui uued teenindajad pärast lühiajalist töötamist lahkuvad, on see meeskonna jaoks kurnav. „Minu jaoks tekitab kõige rohkem nördimust see, kui näen teenindaja õpetamisega palju vaeva, kuid ta läheb paari nädala pärast töölt ära,“ ütles Merilain.
 
Meesaki sõnul tähendab pidev teenindajate vahetumine tööandjale püsivat muret ja nõuab energiat. „Kogu aeg on vaja töötajaid otsida ja leida võimalust nende väljakoolitamiseks,“ ütles Meesak. Ta lisas, et teenindajate tihe vahetumine on ettevõtetele probleemiks ning takistab teeninduskvaliteedi kindlustamist.
 
Kohviku Kohvipaus klienditeenindaja Diana Laane on toitlustusasutuses töötanud kaks aastat. Tema kogemus näitab, et tudengid loobuvad töökohast pärast seda, kui mõistavad, et see töö neil üle jõu käib. Tihti ei suuda uued teenindajad harjuda töö kiire tempoga ning seetõttu langeb ka teeninduse kvaliteet. Laane sõnul ei jää firmasse püsima just kahekümnendates aastates tudengineiud, kes on ka varasemalt töökohti vahetanud.
 
Kohviku Pierre peremehe Mihkel Tammaru sõnul oleks normaalne, kui aasta jooksul toimub kaks värbamist, millega vahetub minimaalselt kolmandik meeskonnast. Kui töötajad vahetuvad tihemini, ei saa ettevõte tagada head teenindust, mis on kliendi jaoks peamine. Teenindajate tiheda vahetumise põhjus võib Tammaru arvates peituda selles, et ühiskonnas ei väärtustata teenindaja ametit, mistõttu võib juhtuda, et ka paljud teenindajad ei hinda enda tööd.

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Kätlyn Metsmaa

Lisa kommentaar