Sa oled siin

Volikogus vastu võetud eelnõu muudab invatakso teenuse korda

  • Invatakso. Foto: Flickr kasutaja na0905
    Invatakso. Foto: Flickr kasutaja na0905

Tartu linnavolikogus vastu võetud sotsiaaltransporditeenuse osutamise korra muudatused muudavad sotsiaaltranspordi efektiivsemaks, kuid võivad vähendada ka teenuse saajate arvu.
 
Invataksoteenuse saajate nimekirjas on praegu üle 1000 inimese, kuid teenuse kasutajate tegelik hulk on poole väiksem. Järgmise aasta jooksul vaadatakse teenuse saajate nimekiri uuesti üle. „Võib olla, et mõned inimesed seda teenust enam ei saa,“ tõdes Tartu linna sotsiaalabi osakonna eakate ja puuetega isikute hoolekandeteenistuse juhataja Indrek Rohtla.
 
Järgmisel aastal tõuseb kvartalis tehtavate sõitude maksumuse piirmäär 50 euroni ning lihtsustub teenuse taotlemise kord. Taotluseid hakkavad menetlema  sotsiaalhoolekandekomisjoni asemel sotsiaaltöötajad. See tähendab, et mitme inimese asemel vaatab taotluse läbi üks inimene. Olulise muudatusena hakkab linn jälgima ka dubleeritud toetuste saamist. „Kui inimene taotleb hooldajatoetust ning taotleb ka invataksoteenust, siis küsime, millise taotluse juures ta häma ajab,“ sõnas Rohtla. Ühtlasi aitab see inimesel valida endale sobivaima teenuse.
 
Tartu Puuetega Inimeste Koja juhataja Senta-Ellinor Michelsoni sõnul ei ole ühelgi organisatsioonil ja inimesel invataksoteenusele etteheiteid olnud. Pigem on Tartu linn invatakso pakkumise vallas pioneer ja inimesed on teenuse eest tänulikud. Volikogu istungil tõstatati küsimus invatakso teenuse kallidusest, kuid Michelsoni sõnul on tegemist eriteenusega ja selline transport ongi kallis. Võrdluseks – Tartu linnas tegutseva Elektritakso kilomeetri hind on invatakso omast kümme senti odavam. Rohtla sõnul kujundab hinna siiski teenusepakkuja ja eelnõust hinnapiir ei olene.
 
Sotsiaalkomisjoni ettepanekul tagab invatakso teenus nüüd transporti  ka erasektori teenustele. „Selle lihtsa formaalsusega algtekstis eksiti,“ tõdes TÜ sotsioloogia ja sotsiaalpoliitika instituudi juhataja ja sotsiaalkomisjoni liige Jüri Kõre. Kõre sõnul on täna inimestel oluliselt rohkem tegemist erasektori kui avaliku sektori teenustega. Ratastoolis inimene ei käi iga päev poes ning tal on raske teatrisse saada. Invatakso peaks inimestele selle võimaluse Kõre sõnul andma.
 

Märksõnad: 
Uudised
Toimetaja: 
Simon Suviste

Lisa kommentaar