Sa oled siin

Esialgu ebaõnnestunud energiavee putitamine tõi eestlastele edu

Eestlaste loodud Belief energiavesi ei olnud tegevjuhi sõnul kehva maitse tõttu turul edukas, ent vea likvideerimisel on jook populaarsemaks muutunud. 
 
Ettevõtte Belief Water tegevjuhi Raido Kereme sõnul sai energiavee esialgsele retseptile saatuslikuks joogi maitse, kuna retseptis ei olnud suhkrut ega magusaineid. "Nullsuhkru trend tuleb tugevalt peale, aga mass tahab ikkagi magusamaid maitseid. Sellest ei saa mööda vaadata," sõnas Kereme. Esialgu koosnes jook veest, kofeiinist ning maitsearoomidest.

Kereme sõnul on üks energiavee sihtrühm IT-valdkonna inimesed, kes tarbivad palju kofeiini, kuid sooviks seda teha tervislikumal moel. IT-tudeng Allan Rist sõnas, et energiavee idee on huvitav, ent esialgse retsepti maitse oli tallegi vastukarva. "Minu jaoks oli pigem ebameeldiva maitsega," ütles Rist esialgse energiavee kohta. 

Ettevõtte tegevjuht Kereme nägi kodu- ja eksportturult kogutud informatsioonist ja tagasisidest, et toodet on tarvis muuta. Samuti ei jõutud 2016. aastal püstitatud tootmismahu prognoosini, mis oli 2017. aastaks kaks miljonit pudelit. "Kuna me tegime täieliku muudatuse, siis see eesmärk lükkub natuke edasi," sõnas Kereme. 

Kereme sõnul oli peamine muutus energiaveele puuviljasuhkru ning vitamiinide ja mineraalide lisamine. Samuti muudeti pudeli etiketti. Uuenduskuuri läbinud energiavee pudelid jõudsid poelettidele selle aasta juulis. 

Tegevjuhi sõnul peegeldub energiavee uue retsepti edu 3–4 korda suurenenud müüginumbrites ja tarbijate sotsiaalmeedias kirjutatud tagasisides. "See kõik näitab, et uus läheb peale," sõnas Kereme. Tegevjuhi sõnul väljendub kordaminek ka selles, et umbes 25% toodangust läheb eksportimiseks. Täpsemaid müügitulemusi ja -prognoose tegevjuht avaldada ei soovinud.

IT-tudeng Rist energiavee uuest retseptist ei teadnud. Uuenenud toodet proovides ütles Rist, et maitse vahet on tunda. "Kergelt veider järelmaitse on, aga uus on kõvasti parem," sõnas ta. 

Toitumisnõustaja Kristin Salupuu sõnul on energiavee tootearendus tervitatav, ent inimesed ei saa veest sellist maitseelamust nagu kohvist. Samuti on tema sõnul küsitav, kas energiat peaks tarbima just magustatud jookide kujul. Erinevate energiatoodetega käib Salupuu sõnul paraku kaasas ka osav turundamine, mis võib kaasa tuua näiteks kofeiini ületarbimise. "Tarbija peab siin kriitiliselt mõtlema ja ettevaatlik olema," sõnas Salupuu. 

Kereme sõnul on Belief vee eelis energiajoogi ees suhkru vähesus ning tauriini puudumine. Kohvis esineb rohkelt keemilisi elemente, mida energiavees ei ole, ühtlasi ei muuda vesi tegevjuhi sõnul hambaid kollaseks.

Märksõnad: 
Eesti
Toimetaja: 
Anna Teele Orav