Sa oled siin

Sokitoodang kasvab tänu jõulukinkide eritellimustele

Eesti sokitootjate eritellimuste hulk kasvas eelmise aasta lõpus võrreldes 2017. aastaga kümme protsenti peamiselt tänu jõulukinkide tellijatele.
 
Suva sokivabriku müügijuhi Julia Krasavtseva sõnul on ettevõtete logosokkide tellimused jäänud umbes samale tasemele kui eelmistel aastatel, juurde on tulnud eraisikute tellimusi. „Neid tellitakse näiteks jõulukinkideks,“ lisas ta.
 
Sokisahtli eritellimuste hulk on samuti suurenenud. Müügijuht Maarja Kasar ütles, et nende eritellimuste suurenemise taga on peamiselt ettevõtete uue eelarveperioodi algus. Novembris ja detsembris saavad valmis järgmise aasta eelarved ning ettevõtted tellivad oma logo või disainiga tooteid. Samuti võitis Sokisahtel Laulupeo SA hanke laulupeo sokkide kudumiseks.
 
Suva müügijuht Julia Krasavtseva ütles, et selle-aastaste pühade eel on olnud kolm eraisikust tellijat, kes soovivad sokke jõulukinkideks. „Lisaks neile on ka teiste eesmärkidega tellijaid, näiteks on meil klient, kes tellib igal aastal omale meelepärase disainiga sokid,“ lisas Krasavtseva. Disainisoovid on igal ühel veidi omamoodi, näiteks tavaline on lasta jalalabale kududa sõnaline soov ja talla alla oma nimi.
 
Nii Sokisahtli kui Suva eritellimuse väikseim võimalik kogus on sada paari ühe numbri kohta. See tähendab, et näiteks oma naistuttavatele kinkimiseks tuleb tellida sada paari suuruses 37 kuni 39 ning meestuttavatele sada paari suuruses 41 kuni 44.
 
Ühe sokipaari hind on Sokisahtlis 2,8 eurot ehk ühe numbri tellimiseks tuleb teha vähemalt 280-eurone kulutus. Juhul kui kliendil ei ole varasemalt oma sokidisaini, lisanduvad hinnale disainimise ja proovieksemplari kudumise kulud.
 
Riigiametnik Mihkel Märtens tellis oma sõpradele kinkimiseks 200 paari enda loodud disainiga sokke. „See tundus mulle lihtsalt vahva mõte, sokid justkui asendavad jõulukaardi saatmist,“ ütles ta.
 
Mida Märtens ülejäägiga ette võtab, ei oska ta veel öelda. „Kui tõesti tuttavad otsa saavad ja kellelegi ei ole neid enam kinkida, siis ehk annetan heategevuseks, lihtsalt seisma ei ole neid kindlasti mõtet jätta,“ ütles Märtens.
 
Julia Krasavtseva sõnul ei ole kuigi tõenäoline, et jõulukinkideks sokkide disainimine massitrendiks saab. „Disainimise, proovieksemplari kudumise ja lõpuks masinate seadistamine võtab mitu kuud ja kes meist ikka septembris või oktoobris veel jõulukinkidele mõtleb,“ ütles Krasavtseva. Ta lisas, et tänavused jõulusokkide tellijad on selle mõtte peale tulnud tõenäoliselt juba eelmistel jõuludel.
 

Märksõnad: 
Majandus
Toimetaja: 
Mari Eesmaa

Lisa kommentaar