Avaleht Sisukaart Liigu põhisisu juurde

Mismoodi eristada väärinfot väärt infost?

Inger Klesment | Foto: Anna Viaznykova

Inger Klesment õpetab 1. kooliastme lastele, miks ja kuidas internetis viisakalt üksteisega suhelda. Foto: Anna Viaznykova
Inger Klesment õpetab 1. kooliastme lastele, miks ja kuidas internetis viisakalt üksteisega suhelda. Foto: Anna Viaznykova

Käes on meediakuu. Just nüüd on paslik võtta aega mõtlemaks, millist infot me tarbime ja kuidas kiires uudisvoos terve mõistus säilitada. Ka meie toimetus võttis sarnase mõttetee jalge alla. Alustasime teekonda algkooli pingist, jalutasime läbi ülikooli ja jõudsime Madeira kauneimatele matkaradadele, uurides kaasteelistelt, kuidas nad meediat tarbivad.

Teel saime teada, kes on meediasaadikud ja kuidas nad panustavad põhi- ja keskkooli õpilaste meediapädevuse arendamisse. Meediasaadikute projekti kõrval köitis pilku hiljuti ühiskonna instituudis avatud Rootsi meedianõukogu rändnäitus „Fake≠ Fact Info Lab“, mis õpetab, kuidas propagandat ära tunda ja lõpmatus infouputuses orienteeruda.

Näituse lähistel rääkis ajakirjandusteadur ja ajakirjanik Marju Himma-Kadakas oma meediatarbimisharjumustest, jagades heade taskuhäälingute, raamatute ning filmide soovitusi. Uurisime värskelt ajakirjanduse ja kommunikatsiooni magistriõppekava programmijuhilt Marko Uibult, kuidas on kommunikatsioon aastate jooksul muutunud ning millised on tema plaanid uues rollis.

Läksime ülikoolist välja, et küsida sotsiaalmeedia sisuloojalt Sandra Rajult, “Ringvaate” vastutavalt toimetajalt Kai Väärtnõult ning Tartu Ülikooli õppejõult Signe Ivaskilt, kuidas leida tasakaal meediatarbimise ja vaimse tervise vahel. Lisaks edastas reporter Anu-Liis otse Madeira matkarajalt infot, kuidas näeb välja reisimine sotsiaalmeedia ajastul. Nagu sissejuhatuses öeldud, info levib tänasel päeval kiiresti.

Järjekordne praktilisi nõuandeid täis number on teie ees! Head lugemist!