Tartus kasvab pidevalt sõiduautode arv

Tartu linnapildis on aina rohkem näha sõiduautosid. Probleem on nii ummikute tekkimine kui ka parkimiskohtade arv, mida napib.

2016. aasta andmetel on Tartu linnas registreeritud 35933 sõiduautot. See tähendab, et iga tuhande elaniku kohta on Tartus 370 autot. Tänavuse seisuga on Tartus 39411 kehtiva registreeringuga sõiduautot. Mis tähendab, et iga tuhande tartlase kohta on 394 sõiduautot. Seda on pea kakskümmend viis autot rohkem kui neli aastat tagasi, näitavad Tartu linnavalitsuse ja maanteeameti andmed.

Annelinnas elav Juulia Siimsoo ütles, et tema sõidab iga päev tööle autoga. Ta ütles, et hommikuti tööle minnes ja õhtuti töölt tulles on linnas palju ummikuid. Lisaks tõdeb Siimsoo, et peale ummikute on probleem parkimisega Annelinna kortermajade vahel. See tekitab aga olukorra, kus pargitakse autosid kinni või jäetakse teistele liiklejatele vähe ruumi. Samuti on Siimsoo näinud mitmeid autosid, mis pargivad kõnniteel ja piiravad sellega kõnniteel jalakäijaid või lapsevankriga vanemaid. 

Samasugust probleemi näeb Tartu korteriteühistute liidu juhatuse liige Anne Valk, kes leidis, et mure on aktuaalne. „Kortermajad, mis on ehitatud NSV Liidu ajal, pole mõeldud nii suurte autohunnikute jaoks“, sõnas Valk. Ta toob probleemi tekkimise põhjusena välja inimeste jõukuse kasvu. Seetõttu on peredel mitu autot, mis tekitavad parkimiskohaprobleeme.

Valk toob näitena Anne 61 kortermaja, kus on 144 korterit, kuid ainult 58 parkimiskohta. Valk tõdes, et linna poolt on küll ehitatud parkla, kuid see on kortermajast liiga kaugel ja inimesed ei viitsi nii pikka maad käia. Probleemi lahendusena näeb Valk parkimiskaartide väljastamist igale korterile, kuid sealt tekib omakorda uus probleem: kohti ikka ei jätku. Siinkohal näeb Valk ainukese võimalusena, et kes jõuab, pargib maja ette, ja kes hiljaks jääb, läheb linnaparklasse või kuhugi mujale.

Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna projektijuht Jaanus Tamm ütles, et praegune fookus on pigem ühistranspordiareng, mitte sõiduautode piiramine. Samas tõdes Tamm, et sõiduautoderohkus on vahetevahel probleem. Konkreetsete sammudena toob Tamm välja eelmisel aastal loodud uue bussiliinide võrgu ja Tartu rattaringluse. Ta lisab, et järgnevate aastate plaan on rattaringluse arendamine ja ühenduste parandamine linnalähialadega.

Kommentaarid