Parkimiskohtade nappus Tartus takistab liiklemist

Parkimiskohtade nappuse tõttu peavad paljud inimesed parkima auto kodust kaugemale teiste kortermajade ette või tee äärde ning see takistab liiklemist ja tekitab inimestes erimeelsusi.

Eesti Maaülikoolis oma magistritöö Tartu parkimisprobleemide kohta Annelinna näitel teinud Leigi Onga sõnul kõikidele avalikke parkimiskohti ei jätku ning see tekitab autode rände vabadele parkimiskohtadele. Autode rändlusest tingitud parkimine korterelamute lähedusse võib Onga sõnul takistada teiste elanike parkimist ja liiklemist ning ka operatiiv- ja prügisõidukite liiklemist.

Samuti on Onga sõnul probleem avalike parklate kasutamine, kuna parklatesse viiakse tihtipeale autod, mis jäetakse piiramatuks ajaks seisma ning tegelik parkimiskoha vajaja jääb kohast ilma.

Leigi Onga magistritööst tuleb ka välja, et parkimiskohtade nappuse tõttu kuulutavad inimesed omaks parkimiskohti, mis ei kuulu tegelikult neile. See probleem ei esine ainult Annelinnas. Ülejõel elav tartlane Eret Ülper rääkis, kuidas parkis auto väikse kortermaja ette tee äärde, kuna enda kortermaja ees polnud ruumi. Järgmisel hommikul leidis ta autoakna vahelt kirja, et korterielanik tahab ise seal parkida.

Karlova linnaosas elav logopeed Laura Grihin rääkis, kuidas ta parkis auto oma kortermaja kõrvaltänavale ning parkides tuli mees kortermajast ütlema, et need kohad on mõeldud tema kortermaja elanikele ja seal ei tohi parkida. Tegelikult oli tegu avaliku ruumiga.

Tartu liikluskorraldusteenistuse juhataja Martin Nelise sõnul on avalik ruum kõikidele kasutatav ning tulebki arvestada sellega, et parkida tuleb esimesele vabale kohale. Probleem on Nelise sõnul selles, et inimesed ostavad kogu aeg autosid juurde, aga ei mõtle, kuhu need parkida.

Samuti ei arva Nelis, et parkimine linnas peaks olema tasuta, kuna kuidagi peab parklate ehitamisega seotud kulud tagasi teenima.

Kui on auto, siis pead arvestama, et pead parkimise eest maksma,” ütles Nelis.

Nelise sõnul rekonstrueerib linn alasid, et parkimiskohti juurde tekitada, kuid nendest saavad üldiselt tasulised parklad.

Siiski on korteriühistutel võimalus küsida parklate rajamiseks linnavalitsuselt toetust. Tartu inseneriteenistuse juhataja-linnainseneri Mati Raamatu sõnul toetab linnavalitsus rahaliselt Tartu korteriühistute ehitatavaid parklaid 50% ulatuses.

Ühistud, kelle kinnistu on väike või parkla korrast ära, saavad koostada ehitusprojekti parkla laiendamiseks. Tavaliselt toimub see Raamatu sõnul rohelise ala arvelt. Projekti saab sügisel esitada linnavalitsusele ja kui kõik on korras, siis järgmise aasta eelarvest kompenseerib linnavalitsus pool parkla rajamise summast. Parkla ehitamiseni jõutakse Raamatu sõnul igal aastal tosina kuni paarikümne esitatud projekti ja taotluse puhul.

Kommentaarid