Tartlased kurdavad Annelinna bussiliikluse üle

Tartu linnaliinibuss. Foto: Mana Kaasik
Annelinnas sõitvad bussid ei pea graafikust kinni ning on ülerahvastatud, kuid abilinnapea Raimond Tamme sõnul linn probleemide lahendamisega ei tegele.

Annelinna elanikud toovad välja, et Annelinnas sõitvad bussid number 1 ja 2 on hommikustel ja õhtustel tipptundidel ülerahvastatud. Probleemi lahendamiseks sõidutavad inimesi liigend- ehk lõõtsbussid. “Rahvast on eriti palju just tipptundidel,” kirjeldas Annelinna elanik Karmel Sööt. “Vahel ei mahu inimesed isegi bussi ära ja peavad välja astuma, et teisi välja lasta.”

Nii Annelinna elanik Raimond Vladimirov kui ka Sööt ütlesid, et hiljuti ei pea bussid ka graafikust kinni. Sööt kirjeldas, et bussid jäävad hiljaks paar minutit, kuid teekonna jooksul saab paarist minutist pikem ajavahemik.

Vladimirov kritiseeris ka busside väljumissagedust, mis võiks tema meelest olla lühem. Praegu on number 1 ja 2 busside intervallid veerand tundi.

Sööt pakkus, et linn võiks arvestada ummikutega ning muuta selle järgi bussigraafikuid ja lühendada seeläbi busside intervalle.

Sarnast tegevust näeb lahendusena ka Vladimirov, kes peab oluliseks andmeanalüüsi tegemist, mis arvestaks veetavate inimeste arvuga, busside väljumisaegadega ning lahendaks olukorra. See tagaks tema sõnul, et tipptundidel oleks sõitjaid teenindavaid busse piisavalt nii intervallide kui ka mahutavuse osas. Siiski lisas Vladimirov, et liinibusside intervallid on tema meelest Annelinnas lühemad kui mitmetes teistes Tartu linnaosades.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul käivitas linn 2019. aastal Annelinnas väga hea teenindustasemega liinivõrgu. Intervallidega seotud probleemidest ei olnud Tamm kuulnud, kuid lisas, et kui busside väljumissagedusega on mõne kindla liini puhul probleeme, tuleb selle olukorraga inimestel nende poole pöörduda ja linnal võimalikke lahendusi otsida.

Ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona oli teadlik busside intervallide ja täituvusega seotud probleemidest.

Nii Tamm kui ka Oona ütlesid, et bussiliikluse parandamise takistuseks on rahapuudus. Lahenduseks peab Oona lisaraha leidmist ja seda tuleks võtta teiste teenuste arvelt.

Ka Tamm tõi välja rahapuuduse ning ütles, et kui raha oleks rohkem, siis paneks linn heameelega bussid sagedamini käima, et ka teenustaset tõsta. Tamme sõnul on olukorra parandamiseks lisaraha väga keeruline leida, kuna ühistranspordikulu on linnaeelarves suurusjärgus 14–15 miljonit eurot aastas ehk üks kõige suurematest kuludest.

Abilinnapea Tamme sõnul ei ole bussiliikluse parandamine linna silmis kiireloomuline probleem. “Meie ei otsi sellele kui väga aktuaalsele probleemile hetkel lahendust,” ütles Tamm. “Sellist probleemi tõstatust minuni ei olegi jõudnud.” Muudatuste tegemist eitas ka Oona. “Ei muudeta sagedusi ehk intervallid jäävad nii, nagu nad on,” täpsustas ta.

Kommentaarid