Poska gümnaasium suurendab õppetöös e-õppe osakaalu

2012. aastast saadik e-õppe päevi korraldav Tartu Jaan Poska gümnaasium hakkas sellest õppeaastast tegema e-õppe nädalat, mida planeerib korraldada igal õppeperioodil.

Poska gümnaasiumi direktori Helmer Jõgi sõnul on e-õppe nädala idee, et õpilased muutuksid iseseisvas õppimises pädevamaks ning oleksid sedasi valmis ülikoolis õppimiseks. E-õppe nädalal edastavad õpetajad õpilastele kogu koolinädala kohustusliku õppematerjali ning see, kuidas ja mis järjekorras õpilased ülesannetele lähenevad, on igaühe enda teha.

Jõgi sõnul on e-õppe nädala peamine eesmärk, et õpilased oskaksid varasemast enam õppetööd planeerida ning et õpilastel tekiks harjumus ise infot juurde hankida. „Arvan, et oleme oma eesmärgile olulisemalt lähemale jõudnud, kui õpilastel tekib tunni lõpus harjumus küsida, et mida ma nüüd sellel teemal juurde otsida saan,“ lausus Jõgi.

Jõgi tõi välja ka selle, et tegemist ei ole koroonaviiruse tõttu rakendatud distantsõppega. Suurima erinevusena distantsõppe ning e-õppe vahel tõi ta välja, et e-õppes puuduvad nii veebiloengud kui ka muud konkreetsetel aegadel toimuvad tunnid. Seega on Jõgi sõnul e-õppe võtmesõna just õpilaste vabadus otsustada, millal ülesanded lahendada.

Poska õpilasesinduse presidendi Arleen Rillo sõnul õpilastele esimene e-õppe nädal meeldis. Rillo tõi välja, et kõige rohkem on õpilased kiitnud, et kogu e-õppe nädala vältel saavad õpilased oma aega ise planeerida ning et kõik nädala ülesanded on korraga kättesaadavad.

Olgugi et esimene e-õppe nädal läks õpilastel pigem korda, esines ka raskusi. Näiteks leidis Rillo, et võrreldes kontaktõppega on kodus kirjandi kirjutamine raskem, sest segavaid faktoreid on rohkem. Ühe häiriva tegurina tõi ta välja suurema taustamüra.

Rillo lisas, et iseseisev ning veebipõhine õppevorm on keeruline näiteks 10. klassi õppima tulnud õpilastele, sest nad ei ole harjunud suurema iseseisva õppemahuga.

Kommentaarid