Maanteeameti statistika andmeil oli eelmisel aastal oktoobrikuuks Tartus toimunud 58 liiklusõnnetust. Sel aastal on arv langenud 43 õnnetusele, mis on 25% vähem kui mullu.
Üldine liiklusõnnetuste arv Tartus on vähenenud, kuid samas on sagenenud elektriliste tõukeratastega kokkupõrked. Juulis juhtus ka üks traagilise tagajärjega õnnetus, kus põrkasid kokku kaubik ja elektrilise tõukerattaga sõitnud mees.
Politsei-ja piirivalveameti pressiesindaja Kerly Virgi sõnul on peamised õnnetuste põhjused inimeste tähelepanematus, hoolimatus ja liiklusreeglite eiramine. Virk ütles, et inimohvritega liiklusõnnetuste põhjus on teeoludele mitte vastav sõidukiirus. Virk nentis, et Tartu ja Eesti kõige ohtlikum ristmik on Riia ring, kus toimub pidevalt plekimõlkimisi. Virgi sõnutsi ei ole eriolukord liiklusõnnetuste statistikale nähtavat mõju avaldanud, kuna sel aastal on inimvigastustega avariisid politseile teada laias laastus sama palju, kui seda oli ka mullu. Virk ütles, et liiklusõnnetusi saab ära hoida ainult inimene ise, kui peab kinni liiklusreeglitest ja ei tegele liikluses olles kõrvaliste tegevustega.
Eesti liikluskindlustuse fondi (ELF) kommunikatsioonijuhi Kati Varblase sõnul on Tartus peamised liiklusõnnetusjuhtumid tagant otsa sõidud, kus eesliikuv auto on pidurdanud äkki või on taga sõitva autojuhi tähelepanu olnud häiritud. Varblane ütles, et kõige enam liiklusõnnetusi peale Riia ringi on ka parklates, kus ei märgata teist autot. Varblase sõnul vähenes eriolukorras liiklussagedus 35% ja samuti vähenes liiklusõnnetuste hulk võrreldes eelmise aastaga. Varblane tõi välja, et Riia ringil toimus ainuüksi märtsis 13 õnnetust.
ELF-i kahjuennetuse valdkonna juhataja Ülli Reimetsa sõnul mõjutas eriolukord vägagi palju liiklusõnnetuste arvu. Liikluskindlustusjuhtumite arv Tartus vähenes mulluga võrreldes 37%. Reimetsa sõnul saaks liiklusõnnetusi ennetada liikluskorralduse parandamise ja liiklejate liiklusohutuse teadlikkuse tõstmisega.
Maanteeameti kommunikatsioonijuhi Kai Simsoni sõnul kajastab maanteeameti statistika inimkannatanutega liiklusõnnetusi ehk õnnetusi, kus on inimesed viga saanud. Seevastu liikluskindlustuse fond kajastab aga nii inimkannatanutega kui ka plekimõlkimisi. Simson ütles, et nende andmetel ei ole eriolukord liiklusõnnetuste statistikat mõjutanud olulisel määral. Suurenes küll teelt väljasõitude arv ja liiklusõnnetuste arv vähenes, kuid suuremas pildis on arv ikkagi sama, nii ka Tartu linnas. Simsoni sõnutsi tegeleb maanteeamet liiklusõnnetuste arvu vähendamisega liiklusohtusprogrammi abil, millega püütakse autojuhtide vastustundlikkust tõsta ning teha ohutumaks liikluskeskkonda.
Kommentaarid