Erivajadustega laste elus mängib olulist rolli rutiin, mida erikoolid igakülgselt toetavad, kuid koroonaviirusest tingitud distantsõpe lõi varasemad harjumused suures osas segamini.
Tartu Herbert Masingu kooli direktori kohusetäitja Siim Värv ütles, et nende koolil aitas distantsõppe perioodi üle elada varasemalt toimunud e-õppe päevad, mis toimusid korra trimestris ehk siis korra kolme kuu jooksul. Siiski nentis Värv, et distantsõppe aeg ei möödunud ilma probleemideta ja peamised mured seisnesid siiski selles, et nii õpilastel kui vanematel oli raske kohaneda uue õppevormiga. Kooli personalile oli üks valukohtadest see, et kolleegidega ei saanud näost-näkku suhelda ja seeläbi pingeid maha laadida. Värv leidis, et seda probleemi aitasid osaliselt lahendada veebikeskkondade vahendusel peetud koosolekud, mis osutusid õpetajate seas väga populaarseks.
Masingu koolis taastus õpe osaliselt juba kevadel kui kolmandik õpilastest kooli lasti, sest nende puhul ei töötanud distantsõpe ja nad vajasid kooli poolt suuremat tuge. Värv nentis, et kevadel, kui osa lapsi kooli tulid, oli tunda küll, et distantsõpe oli õpilastele mõjunud pigem negatiivselt, kuid sügisel kõigi õpilaste saabudes sellist nähtust ei täheldatud. Värvi sõnul pole praeguses õppekorralduses suuri muudatusi tehtud, kuid näiteks gümnaasiumiastmes korraldatakse e-õppe päevi nüüd igakuiselt ja koolimajas proovitakse õpilasi hajutada, vähendades erinevate klasside omavahelisi kokkupuuteid.
Tartu linna üldhariduse peaspetsialist Kristi Lain ütles, et Herbert Masingu koolile teistest erinevalt ei lähenetud, siiski toimus selle kooliga suhtlust rohkem kui teiste koolidega. Hiie kooli olukorda Lain kommenteerida ei saanud, sest tegu on riigikooliga. Laini sõnul oli suhtlust rohkem, sest erinevalt teistest koolidest taastus Herbert Masingus kontaktõpe osaliselt juba kevadel ja seetõttu tuli kooli varustada täiendavate isikukaitsevahenditega. Hiie kooli olukorda Lain kommenteerida ei saanud, sest tegu on riigikooliga.
Tartu Hiie kooli direktor Kristel Mets ütles, et nende distantsõpe möödus iga õpilase jaoks väga erinevalt, kuid õpetajad toetasid õpilasi igakülgselt ja lähenesid õpilastele nende vajadusi arvestades. Mets sõnas, et samuti pakuti tuge lastevanematele, kuid seda võimalust kasutasid pigem nooremate õpilaste vanemad. Mets lisas, et õpetajaid toetati lisapersonaliga, kelle igapäevatöö on Hiie kooli õpilaskodu kasvatajana.
Nii Masingu kooli direktori kohusetäitja Värv kui Hiie kooli direktor Mets ütlesid, et praegusel ajal tehakse õppetööd puudutavaid otsuseid juhtumipõhiselt ja proovitakse vältida olukorda, kus koolid tuleks tervenisti distantsõppele saata. Tartu üldhariduse peaspetsialist Lain kinnitas, et linnal on valmisolek Masingu kooli varustada täiendavate isikukaitsevahenditega ja seda kindlasti vajadusel tehakse, et õpilased saaksid võimalikult suures osas kontaktõpet.
Kommentaarid