Möödunud aastal juhtus Tartus 15 elektritõukeratta liiklusõnnetust, kuid sel aastal on see arv juba 35.
Bolti elektritõukerattaid leidub praeguse seisuga Tartus ligikaudu 600. Käesoleval aastal toimunud 35-st õnnetusjuhtumist 20 puhul on tõukerattur ise ratta pealt maha kukkunud, seda kas liiga suure sõidukiiruse, valede sõiduvõtete või tugeva külgtuule tõttu. Kümnel juhul toimus elektritõukeratta ja sõiduauto kokkupõrge, neist ühel juhul sõitis laps elektritõukerattaga otsa ka parkivale autole.
Kõige rängem Tartus toimunud elektritõukeratta liiklusõnnetus leidis aset eelmisel aastal, kui Karlovas põrkas elektritõukerattur kokku sõiduautoga ja hukkus selle tagajärjel. Peamine põhjus, miks sellised õnnetused juhtuvad, on Bolti pressiesindaja Kristiin Jetsi sõnul rataste kasutajate tähelepanematus ja osade linnade kehv infrastruktuur.
Tartu erakorralise meditsiini osakond registreeris vahemikus 1. juuni 2021 – 10. august 2021 264 õnnetusjuhtumit, kus EMO-sse pöördus isik, kes sai vigastada elektriratta või elektritõukerattaga kukkumisel. ,,Eelmisest aastast on sagenenud pöördumised just elektriliste tõukerataste tõttu,’’ ütles Tartu Ülikooli Kliinikumi avalike suhete juht Helen Kaju.
Peamised vigastused elektritõukeratta õnnetuste puhul on marrastused, haavad, põrutused ja luumurrud. ,,Et elektriliste rataste liikumiskiirused on suuremad, on sellest lähtuvalt ka inimesele mõjuv jõud õnnetuse juhtumise ajal suurem ja tekkivad vigastused raskemad,’’ sõnas Kaju.
Tartu EMO juhataja dr Annika Uue ütles, et sõites elektritõukeratta või tavalise rattaga peaksid inimesed hindama oma võimeid realistlikult ja järgima kehtivaid ohutusreegleid. ,,Rattasõit kõrvaklapid peas ja silmad mobiiltelefonis ei ole turvaline – see tegevus jäägu sihtkohta jõudmist ootama. Kiireloomuliste asjaajamiste puhul tuleks peatuda, vajalikud toimingud ära teha ja siis edasi sõita,’’ nentis Uue.
Bolt keskendub olukorra lahendamiseks eelkõige sõitjate teadlikkuse kasvatamisele. ,,Oleme korraldanud koos politsei ja linnaosa valitsustega ohutuspäevi nii Tallinnas kui Pärnus, kus tutvustame kasutajatele tõukeratta sõitmise õigeid sõidutehnikaid ja reegleid,’’ sõnas Bolti tõukerataste spetsialist Aleksandr Lilišentsev. Ta paneb kaasliiklejatele südamele, et kui keegi märkab, et tõukerattaga sõitja rikub liiklusreegleid või pargib ratta valesti, siis peaks sellest Bolti rakenduse kaudu teada andma.
Bolt on kehtestanud reegli, et alla 16 aastased isikud peavad nende tõukerattaga sõites kandma kiivrit. Sellest hoolimata soovitab ettevõte kõikidel sõitjatel oma ohutuse tagamiseks kanda kiivrit. Kuidas ja kas kiivri kandmist kontrollitakse, ei osanud Bolti esindaja öelda.
Elektritõukerattaga sõites on suurim lubatud sõidukiirus 25 km/h.
Kommentaarid