“Oleme inimesi juba pikalt hoiatanud ning nendega rikkumiste puhul vestelnud, nüüd oleme liiklusjärelevalves läinud karmimaks ning kui avastame rikkumise, siis järgneb sellele ka karistus,” rääkis Politsei- ja Piirivalveameti (PPA) Tartu jaoskonna patrulltalituse juht Argo Arukase tõdedes, et tänavu on Tartu politseijaoskonna teeninduspiirkonnas kergliikuritega juhtunud 17 õnnetust, kus inimene sai viga.
Arukase sõnul pöörab PPA kergliikurite hooajal suuremat tähelepanu kergliikurite ja jalgratturite kontrollimisele ning kergliiklusteedel korraldatakse ka reide. “Näiteks tabasid politseinikud mõni aeg tagasi Tartus Riia mäel sõitmas täisealise mehe, kelle sõiduvõtted politseinikes kahtlust äratasid,” rääkis Arukase, “mees peatati kontrolliks ning tal tuvastati pea 3,5 promilline joove.” Tartu jaoskonna patrulltalituse juhi sõnul koostatakse purjus peaga sõitvale elektrilise tõukeratta juhile väärteoprotokoll või lühimenetluse otsus ning maksimaalne võimalik karistus joobeseisundis juhtimise eest on 400-eurone rahatrahv.
Bolti pressiesindaja Kristiin Jets oli arvamusel, et enamik juhtudel ei ole liiklusõnnetuste põhjus mitte purjus juhid, vaid õnnetusi põhjustab hoopis ajale jalgu jäänud taristu. “Tahame kergliikluse arendamisel linnadele toeks olla ja selles valdkonnas koostööd teha,” sõnas Jets, lisades, et keskenduma peab rohkemate rattateede loomisele ning äärekivide hulga vähendamisele. “Vajame turvalist ja inimsõbralikku linnakeskkonda, kus oleks turvaline liigelda igas vanuses inimesel,” ütles ta.
Joobeseisundis juhtide ning liiklusrikkumiste probleemist rääkides ütles Jets, et alates juulikuust alustas politsei Boltiga koostööd, et tuvastada rendisõidukite kasutajate rikkumisi, andes tõukerattaoperaatoritele informatsiooni edasi. “Infovahetuse eesmärk vähendada kergliikuritega juhtuvate liiklusõnnetuste arvu ja mõjutada juhte olema seadusekuulekamad,” kommenteeris ta ja lisas, et kolme kuuga on Bolt politseilt saadud informatsiooni põhjal blokeerinud ligikaudu 50 kasutaja kontod.
Lisaks koostööle politseiga on Jetsi sõnul testimisel ka teised ohutusfunktsioonid – näiteks tandemsõidu ennetus, mis aitab vältida kahekesi ühe kergliikuriga sõitmist ning tehisintellektil põhinev funktsioon, mis aitab registreerida valesti pargitud tõukerattaid. “Euroopas on testimisel kognitiivne test, mille abil saame tuvastada joobes sõitjaid,” rääkis Jets, kuid küsimusele, kas Bolt plaanib ka Eestis kognitiivse reaktsiooni testi purjus juhtide väljaselgitamiseks kasutusele võtta, ei soovinud ta vastust anda.
Pea kakskümmend aastat tagasi “Septembris ei joo” kampaania algatanud ja tänaseni kampaaniat kaasa tegev Reigo Kimmel oli arvamusel, et võrreldes autodega liigeldakse elektritõukeratastega purjus peaga rohkem seetõttu, et ei teadvustata, et seda teha ei tohi. “Alkoholivaba kuu aitab kindlasti kaasa kõikvõimalike purjus peaga tehtud juhtumiste parandamiseks,” sõnas Kimmel, kuid ta ei saanud kindlalt väita, et septembris on purjus tõukerattureid liikluses vähem kui mittealkoholivabadel kuudel. “Kokkuvõttes sõidetakse septembris, kui on veidi ilusamad ilmad, tõuksidega rohkem kui oktoobris või novembris,” tõi ta näite.
Kommentaarid