Juuli alguses muutus ühistranspordi kuupilet väljaspoolt Tartut tulevale tudengile 12 eurot kallimaks, mille tagajärjel on paljud üliõpilased otsustanud bussiliiklusele eelistada autosõitu.
Tartu Tervishoiu Kõrgkooli tudeng Ave-Ingrid Veskimägi on üks neist, kes sel aastal on hinnatõusu tõttu otsustanud rohkem ise sõita. “Nüüd teen pikema distantsiga sõite autoga, mida varem oleksin läbinud bussiga,” sõnas ta.
Tartu kõrgkoolide üliõpilasesindused on kooliaasta alguses märganud, et vabu parkimiskohti on koolihoonete ja ühiselamute ümber vähem kui varem. “Ma ei teagi, kas uus esimene kursus sõidabki rohkem autodega, aga parkimiskohti enam üldse ei ole ning sõiduki peab sättima kuhugi vahele,” sõnas Eesti Lennuakadeemia üliõpilasesinduse esinaine Triinu Tõnts.
“Mõned mõtlevadki, et mõttekas on sõita autoga,” ütles Tartu Tervishoiu Kõrgkooli üliõpilasesinduse esimees Grete-Kai Saar, kes on samuti märganud kooli parklas varasemast rohkem sõidukeid.
Sellele, et tudengid sel sügisel vähem bussiga sõidavad, viitab ka see, et üliõpilaste seas populaarset ühistranspordi 30 päeva sooduspiletit osteti selle aasta augustikuus pea 700 võrra vähem kui eelmisel aastal. Üliõpilasesinduste esindajate sõnul võib põhjus olla tõusnud piletihind, sest nurinat kallinemise üle kostub pea kõigis kõrgkoolides.
Lisaks piletihindade tõstmisele kaotas linn ära ka staatusepõhise soodustuse ning läks üle vanusepõhisele liigitamisele. See tähendab, et nüüd jäävad soodustusest ilma tudengid, kes on vanemad kui 26 eluaastat. Lisaks eristatakse nüüd tartlasi ja mittetartlasi: Tartusse sissekirjutatutele on pilet soodsam. Varem maksis tudengi kuupilet 7,67 eurot, nüüd peab sama pileti eest tartlane välja käima 12,95 ning mittetartlane 19,40 eurot.
Linnavolikogu majanduskomisjoni liige Karl Aaron Adson ütles, et muudatuse põhjus oli see, et varem jäid sooduspiletist ilma kutsehariduskoolide õpilased, kes nüüd vanuse järgi soodustust saavad. Tartlastele soodustuse loomise eesmärk on Adsoni sõnul julgustada noori end Tartusse sisse kirjutama. “Sellega proovime lahendada probleemi, et meil on nii palju inimesi, kes on akadeemilises Tartus aga mitte Tartu linnas,” täpsustas ta.
Eesti Maaülikooli üliõpilasesinduse juhatuse esimees Helen Kõnd leidis, et hinnatõus ei ole probleem kõigi jaoks ning linn võiks toetada neid üliõpilasi, kellele piletihinna tõus mõjub kõige valusamalt. “Minu arvates võiks välja pakkuda sellise variandi, et need tudengid, kes saavad vajaduspõhist toetust, saaksid ka bussipileti tasuta,” sõnas Kõnd.
Kommentaarid