Tartu rehvitöökojad tõdevad, et eestlastele tuleb talv iga aasta ootamatult ning sügisel tehtud rehvivahetused on kõigest soojendus esimese lumega tekkivateks massideks.
Aalux rehvitöökoja juhataja Alar Niilus rääkis, et oktoobri lõpus ei ole öökülmad veel väga palju mõju nende tööle avaldanud ning töö käib mõnusas tempos. “Teeme sooja algavaks masside vastuvõtuks,” sõnas ta ja lisas, et selline muster kordub igal aastal. “Eestlastele tuleb esimene lumi ootamatult,” kommenteeris Niilus, “rehvide vahetust lükatakse viimasele minutile pigem elutempo pärast.”
Ka Juhan Oks Rehvid Pluss töökojast ütles, et sügise esimesed miinuskraadid testisid küll tellimuste arvu, kuid seda ei saa võrrelda lume tulekuga. “Lumi on ikkagi see, mis tööd juurde tekitab,” kommenteeris ta ja lisas, et nad ei tööta veel sajaprotsendilise koormusega. Oks tõi välja, et kui eelmise aasta novembri esimesel nädalal tuli lumi maha, tekkis tartlastel rehvivahetuse vastu järsult väga suur huvi. “Mõtlesime, et millal saab ja kuidas üldse saab kõik rehvid ära vahetada,” rääkis ta, viidates kiirele perioodile.
Oks sõnas, et Rehvid Pluss proovib suurte masside tekkimist vältida ning nad pakuvad kiirematele klientidele soodushinda. “Lamellrehvide kasutajad saavad soodustust, kui nad tulevad varem rehve vahetama,” rääkis ta. Lamellrehvide kasutajad on Revilo-Auto kogemuse põhjal ka ilma kampaania korraldamiseta naelrehvide eelistajatest tragimad, vaadates esimeste öökülmadega oma rehvid üle ja tulles neid varem vahetama.
Rehvivahetustöökodades on ootejärjekorrad oktoobri lõpus veel lühikesed. Aaluxis peab ootama ühe päeva, Rehvid Plussis umbes viis päeva ning Revilo-Autos on elava järjekorra pikkus üks kuni kaks autot.
Keskkonnaagentuuri ilmaprognooside juhtivsünoptik Taimi Paljak kommenteeris, et kuigi esimesed miinuskraadid olid Tartus juba septembri alguses ning vihmahoogudega tuleb novembris kindlasti märga lund, siis lumi püsivalt maha veel ei jää. “Talve algus tuleb ilmselt väga muutlike ilmadega,” sõnas ta.
Paljak tõi välja erinevad tegurid, mis põhjustavad teede libedust. “Miinuskraadidega teepindadele kondenseeruv niiskus, lumesajus kinnisõidetud lumi, miinuskraadides teepindadele langev vihm ja jäävihm,” loetles ta põhjuseid.
Kommentaarid