Tartu kitsamatel ja ümber ehitatud kahesuunalistel tänavatel võtavad ühe sõidurea jagu ruumi pargitud autod, mistõttu autojuhtidel on ohtlik teha möödasõite, jalakäijatel pole kõnniteeruumi ning prügiautod ei pääse ligi kruntidele.
Raadi-Kruusamäel asuval kahesuunalisel kitsal Nurme tänaval on lubatud parkida mõlemal pool sõiduteed. Tartu elanike Kairi Rebase ja Airon Roosalu sõnul piiravad keset tänavat parkivad autod juhtide nähtavust nii möödasõidul kui ka pöörates Vahi ristmikule, mis teeb tänaval liiklemise ohtlikuks. ,,Väldin Nurme tänava lõiku nii palju kui võimalik, sest seal peab sõitma minimaalse nähtavusega slaalomit,’’ ütles Roosalu.
Tartu alalise linnakorralduse peaspetsialisti Peep Marguse sõnul on Nurme tänaval kohalike elanike surve tõttu lõiguti parkimine lubatud sõiduteel, mis võtab enamiku ühest sõidurajast. ,,Võibolla kohalikud elanikud on rahul sellise parkimiskorraga, aga need, kes sealt läbi sõidavad, on avaldanud arvamust, et see neile ei meeldi,’’ ütles Margus.
Kitsam kui vaja
Tartu linn ehitas eelmisel aastal ümber Supilinnas asuva Oa tänava, mille sõidutee laius on 5,5 meetrit. Marguse sõnul peaks kahesuunaline sõidutee olema 6–7 meetrit lai, et kõik sõidukid saaksid teineteisest sujuvalt mööduda ning ka talvel mahuks lumi teeäärde.
Oa tänaval sõidab iga poole tunni tagant ka liinibuss, mis hõivab suure osa teest. Autojuht Kairi Rebase sõnul peab möödasõidul sõitma üle äärekivide.
Supilinna Seltsi esimehe Helen Heinmaa sõnul võtab uus Oa tänav harjumist kõikide liiklejate jaoks. ,,Kui autojuhid olid enne harjunud Oa tänavalt läbi sõitma täisgaasiga, siis nüüd peavad nad tempot maha võtma,’’ ütles Heinmaa.
Tartu linnale esitas linnakodanik septembri lõpus kaebuse Supilinnas asuva ümber ehitatud Piiri tänava täispargitud teeäärte kohta, mistõttu jalakäijad peavad kõndima sõiduteel ja asetama end ohtlikku olukorda.
Võimalikud parkimiskeelud
Karlova linnaosas on mitmeid kitsaid tänavaid, sealhulgas Eha, Õnne ja Kuu tänav, kus on teeääred autosid täis. ,,Kitsamatel Karlova tänavatel tuleks reguleerida parkimist, kus on oht, et läheb kitsaks kätte,’’ ütles Karlova Seltsi esimees Arne Hall.
Prügiautod ei mahu enam sageli sisehoovi, sest sõidukid on teele ette pargitud. ,,Kui prügivedu ei ole võimalik, siis peab keelama sõidukite parkimist tänavatel suuremas mahus,’’ ütles Tartu linna esindaja Peep Margus.
Kommentaarid