Tartus mulliteed pakkuv ettevõte BubblyBoba OÜ on poole aasta jooksul avanud kaks kohvikut, mõlemat saatis kohe suur populaarsus ja edu.
BubblyBoba Bubble Tea kohvikud asuvad Raatuse tänaval ning Kvartali kaubanduskeskuses. Kvartali keskuses H&M-i rõivapoes töötav Helena Brit Rosenberg ütles, et avamispäevade ajal oli kohviku järjekorras vähemalt 20–30 inimest ning järjekord ulatus ka kohviku uksest välja. „Kohvik on endiselt väga populaarne, pärastlõunal on seal tavaliselt ikka 15 inimest järjekorras,“ ütles Rosenberg. Ta lisas, et hommikuti on kohvikus siiski tavaliselt rahulik.
„Järjekordi tuleb erinevates kauplustes ikka ette. Keskusel on ainult rõõm näha, kui kohvik kõnetab paljusid kliente,“ ütles Kvartali kaubanduskeskuse turundusjuht Sigrid Piir. Ta lisas, et suurem osa inimestest, kes külastavad keskust ühe kindla kaupluse pärast, külastavad keskuses ka teisi poode, mida nad ei planeerinud esialgu külastada. Seda teeb inimene Piiri sõnul eelkõige emotsiooni ajel või mugavusest.
BubblyBoba käive on inforegistri andmetel tõusnud ligi poole aastaga nullist umbes 180 500 euroni. Selle aasta II ja III kvartali käibe vahe on BubblyBobal kahekordne. Võrdluseks võib näiteks tuua, et samuti Tartus kahte kohvikut omav ettevõte Säde Kohviteek OÜ käive oli selle aasta III kvartalis umbes 13 500 eurot. Tallinna vanalinnas asuva mulliteed pakkuva Boba Koda OÜ käive oli möödunud kvartalis umbes 175 000 eurot, kuid nende käive on inforegistri andmete põhjal vähehaaval kasvanud alates 2019. aastast.
Tartu linna avalike suhete osakonna kommunikatsioonispetsialist Hendrik Kuusk ütles, et kuna BubblyBoba on alustav ettevõte, siis peabki selle käive kasvama. Seda, kas nende kasv on üle keskmise või on see väga hea, ei osanud Kuusk praegu öelda, kuna linn sellist infot otseselt ei kogu.
BubblyBoba on postitab videoid sotsiaalmeediakanalis TikTok, kus neil on umbes 28 000 jälgijat. Pea igas postitatud lühivideol on kohviku külastajateks noored. BubblyBoba OÜ keeldub ise kommentaari andmast enda populaarsuse ja edukuse kohta, sealhulgas ka neid külastavate klientide kohta.
Praegu vaid Tallinnas asuvat, kuid peagi ka Tartus kohvikut avavat Bobateed külastavad ettevõtte tegevjuhi Oliver Lehtsaare sõnul erinevas vanuses inimesed, lastest kuni umbes neljakümnendates aastates inimesteni välja. „Viimasel ajal on mullitee muutunud populaarseks puberteedieas ja veidi vanemate seas, eelnevalt oli see rohkem populaarne laste seas,“ ütles Lehtsaar.
Lehtsaar sõnas, et mullitee on tervislik alternatiiv teistele jookidele. Selle koostisosad on tema sõnul vegantooted või on need loodusliku pärituluga. Tegevjuht ütles, et mullitee annab toiteväärtuselt vähe kaloreid ning see on ka maiustustele tervislikum alternatiiv. „Jook koosneb maitsepulbritest või maitsesiirupitest ja õige boba on tapiokiga tehtud, kuid on ka lahendusi, kus tapiokit ei pea keetma ning siis on seal sees mahlamullid,“ lisas Lehtsaar.
Mullitees kasutatav tapiokk on valmistatud maniokijahust ning selle keetmine võtab Lehtsaare sõnul aega ligi kolmveerand tundi, bobatees kasutatakse tapiokipärleid. Mulliteed pakutakse üldjuhul jääga ning Lehtsaare sõnul on neid ka väga erinevates maitsetes, traditsioonilised maitsed on aga aasiapärased, näiteks matcha maitseline.
Mullitee on idamaine jook, mis sai alguse 1980. aastatel, kui see hakkas aasiariikides levima. Pärineb see aga Taiwanist. Lehtsaare sõnul on mullitee praegu kogumas oma populaarsust Euroopas.
Kommentaarid