Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul jääb linnal igal aastal piletita reisijate tõttu saamata ligi pool miljonit eurot, mille tõttu algatas linnavalitsus tänavu augustis kahekuulise kampaania „Õhtul seitsmest hommikul seitsmeni esiuksest!”. Reisijad olid kohustatud õhtul kella seitsmest hommikul seitsmeni bussi sisenema esiuksest ja väljuma tagumistest ustest, sisenedes tuli sõit registreerida esimese tuvasti juures. Kampaania osutus edukaks: Tartu linnavalitsuse 29. oktoobril avaldatud pressiteates selgitas Tamm, et septembris ja oktoobris kasvas sõitude registreerimine võrreldes 2023. aastaga üle 20 protsendi. Novembrist muutus uus korraldus sõitjatele kohustuslikuks.
Tartu Ülikooli Viljandi kultuuriakadeemia üliõpilane Robin Valge seisis tänavu oktoobris silmitsi olukorraga, kus Tartu linnaliini bussijuht ei olnud nõus talle piletit sularaha eest müüma. Kui Valge hakkas juhile sente ulatama, sai ta vastuseks, et maksta saab ainult pangakaardiga. Valgel polnud kaasas telefoni ega pangakaarti, mistõttu oli ta valmis juba bussist lahkuma, kui bussis olnud vanem naisterahvas maksis tema pileti eest kaardiga.
Go Busi Tartu linnaliinide teenindusjuht Sirle Prangel kinnitas, et sõidu eest on võimalik tasuda nii sularahas kui ka pangakaardiga. Siiski on Prangeli sõnul eelistatud kontaktivaba tasumine, sest see ei sega bussijuhi tööd ja võimaldab tal püsida graafikus.
Prangel lisas, et sularahaga makstes tuleks bussijuhile anda võimalikult täpne summa, nagu on kirjas bussis oleval kleebisel. Tema sõnul saame sedasi koos tagada ühistranspordi sujuva toimimise ja vältida olukordi, kus bussijuhil on vahetusraha otsas. Prangel mainis, et pangakaardi kasutamise eelis on soodsam tunnipilet: sularaha eest ostetud tunnipileti hind on kaks eurot, kontaktivaba pangakaardiga poolteist eurot ja Tartu elanikele isikustatud kaardiga üks euro.
Tartu linnatranspordi juhataja Roman Meeksa selgitas, et bussijuhid suunavad reisijaid kaardiga maksma heatahtlikkusest, mitte laiskusest. Tema hinnangul on sularahaga pileti eest maksmine vähenenud, sest pangakaardiga tasumine on muudetud väga lihtsaks.
Meeksa sõnul on bussijuhid endiselt kohustatud pileteid sularaha eest müüma tingimusel, et juhil on piisavalt vahetusraha. „Mingit sellist juhist pole bussijuhtidele antud, et nad peaksid andma klientidele tagasisidet, et ma ei müü teile piletit, võtke see pangakaart välja ja ostke otse tuvastist,” sõnas Meeksa.
Viljandi kultuuriakadeemia tudengi Robin Valge sõnul bussijuht ei põhjendanud, miks ta sularahas maksta ei saanud, ja pakkus, et ju järgis juht mingit talle edastatud juhist. Valge arvates pole probleemi seni, kuni pileti eest on võimalik maksta erinevat moodi, mitte ainult kaardiga. Ta lisas, et vanematel inimestel on ilmselt mugavam maksta sularahas.
Kommentaarid