Lilleärid sulgevad koroonaviiruse tõttu poode

Üle Eesti lillepoode omav Jardin on koroonakriisi tõttu pidanud sulgema peaaegu pooled kauplused, mille tõttu jäi tööta mitukümmend ettevõttes töötanud inimest.

Tartu külje all Viljandi maantee alguses asuv Jardin sulges kevadel üle Eesti peaaegu kõik kauplused ning 24 lillepoest on praegu taasavatud 14. Jardini tegevjuhi Kaisa Moora sõnul ei pikendatud teiste poodide rendilepinguid seetõttu, et neis käis juba enne koroonakriisi vähe kliente.

Kui veel eelmisel aastal töötas Jardinis 106 töötajat, siis poodide sulgemise tõttu jäi neist tööta ligi 40.

Moora sõnul on praegugi ettevõtte olukord keeruline. Ta ütles, et nüüd käib nädala sees kliente rohkem kui kevadel, kuid viimastel nädalatel on külastatavus taas langema hakanud. „Küllap erinevad koroonaviiruse näitajad lähiriikidest tekitavad hirmu,“ lisas ta.

Moora lisas, et koroonakriis on näidanud, et jaekett, nagu Jardin, on praeguses olukorras haavatav. Ta selgitas, et kuna Jardin on igas kaupluses keskendunud kohapeal kaupade müümisele, siis eriolukorras ei ole see liikumispiirangute tõttu lihtsalt võimalik. Moora ütles, et seetõttu pöörab Jardin rohkem rõhku e-poele, et lilli ja näiteks lilleväetist saaks osta ka veebist.

Peale selle proovib Moora sõnul Jardin muuta toodete valikut. Moora ütles, et kuna inimesed veedavad varasemaga võrreldes rohkem aega kodus, ostetakse nüüd näiteks rohkem toataimi.

Peale Jardini on olukord keeruline ka teistele lilleäridele.

Näiteks pidi Kuressaares ning Tallinnas tegutsev Cordiski lillepood sulgema Tallinna bussijaama kaupluse. Ettevõtte juhatuse liige Kaade Rosin tõdes, et kuigi rendilepingut oli võimalik pikendada, ei näinud ta ja rendile pakkuja mõtet kauplusel jätkata, sest kliente käis vähe. Ta lisas, et arvatavasti peab Cordisk koroonaviiruse tõttu veel poode sulgema.

Rosin ütles, et lilleärid pole praegu suutelised konkureerima näiteks toidupoodidega, sest inimesed külastavad erinevaid kauplusi vähem ning nii osteksegi lilli näiteks toidupoodidest.

Tartus Sõbra Maxima juures asuva Liisu Lilled juhataja Heidi Pirk ütles samuti, et ettevõttel on praegu keeruline. Pirk sõnas, et koroonaviiruse tõttu on ettevõttel veelgi raskem arvestada, kui palju lilli poodi tellida. „Rõõmustada pole, aga nutta pole ka mõtet, sest muidu ei tule midagi välja,“ lausus Pirk.

Pirk lisas, et praegu on nende lillepoe eelis kliendikesksem kodulehekülg. Ta lausus, et kui enamik lillepoode pakub e-poes konkreetseid lillekimpe, siis Liisu Lilled teeb tellimused vastavalt kliendi soovile.

 

Kommentaarid