Lisaks varasemale ööbussile alustas sel sügisel tudengite linnas sõitu ka teine ööbuss. Tartu linnatranspordi amet kurdab, et sõitjaid on erakordselt vähe, kuid siiski proovib ametkond ööbussidele veel võimalus anda.
Kooli algusega taaskäivitatud kaks ööliini, mis väljuvad kesklinna peatustest kell 1 ja 2 öösel ja sõidavad laupäeviti läbi Tartu suurimate piirkondade. Kuigi öine bussiliiklus on olnud aastaid noorte poolt tahetud, tõdes Tartu linnatranspordi juhataja Roman Meeksa, et ööbusside kasutajate arv on olnud üllatuslikult väike. Meeksa sõnul nõuab uute liinide töölepanek aega, et elanikud neid endale teadvustaksid ning ka kasutaksid. Meeksa sõnul on öiste busside vajalikkust tartlastele on veel raske hinnata, mistõttu katsetab Tartu linn uut süsteemi pikemalt.
Ööliinide taasloomise eestvedaja on Tartu linna noortevolikogu, kes lähtus planeerimisel eelkõige õpilaste soovitustest. Noortevolikogu esimehe Henn Kaleeb Humali hinnangul on praegune bussisõidu trajektoor parem kui see, mida kasutati aastaid tagasi esmakordselt ööliinide kasulikkust katsetades.
Tänavu on öise bussiliikluse planeerimise taga tudengid, kes annavad nõu, kus oleks vaja ühendusi lisada või mida tarvis parandada. Eelmise aasta tagasiside põhjal tegi Tartu linnatranspordi amet bussisõidu trajektooris muudatusi ja kaotasid ära ööbussi kella kolmene väljumine, kus oli kõige vähem sõitjaid, et selle arvelt luua kesklinnast ühendus Raadi linnaosaga. Humali sõnul on uus bussisüsteem loodud linnaelanikega koostöös ja öiseid liine on kindlasti plaanis veel arendada ja laiendada.
Uue süsteemi olulisust toovad välja ka õpilased gümnaasiumites ja ülikoolides, kellel on probleem öösel koju saamisega.
Tartu ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona väitis, et pärast Raadi ööliini loomist on sõitjate arv siiski väike.
Teise liini lisamisega plaanitab Tartu linnatranspordi amet katsetada ka öiseid bussiühendusi teistesse piirkondadesse, mis olid samuti õpilaste poolt soovitatud.
Linnatranspordi juhataja Meeksa lisas, et tegemist on justkui puhtalt heategevusprojektiga bussijuhtidele lisapalga maksmiseks.
Meeksa sõnul loodi ööliinid eelkõige tudengitele vastu tulles, teades, et tegelikult seda rohkelt ei kasutata.
Tartu linna noortevolikogu ja Tartu linnatransport loodavad, et hiline bussiliiklus siiski suurendab elanike seas turvalisust ja vähendab öist liikluskoormust.
- Kommenteerimiseks Logi sisse
Kommentaarid