Ummikud Riia-Vaksali ristmikul kurnavad Tartu autojuhte

Image
Riia-Vaksali ristmik, Tartu

Probleem tekib, kui sõita Lõunakeskusest mööda Riia tänavat kesklinna poole. Riia-Vaksali ristmikule jõudes tekib ummik, sest osa autojuhte soovib keerata Riia tänavalt Vaksali tänavale, kuid pöörderitta mahub vähem autosid kui manöövri sooritajaid ehk kaherealise Riia tänava ühe rea hõivavad ära vasakule pööravad autod. Pöörajad ei saa aga kohe rohelise tule süttides manöövrit sooritada, sest neil tuleb läbi lasta kõik linna poolt tulevad autod, mistõttu saavad nad ristmikult lahkuda alles fooritule punaseks muutumisel.

Autojuht Meelis Lendav rääkis: “Viadukti vasakpöörde ritta mahub maksimaalselt neli sõidukit ning kui seal on vähegi intensiivsem liiklus, siis hakkavad sinna kuhjuma ummik, sest vasakpöörde tegijad ei mahu oma ritta ära.” Ta lisas, et sihtkohta jõudmiseks ei ole Tartus ühtegi head alternatiivi, mistõttu tuleb tal kasutada seda marsruuti.

Tartu linna teedeteenistusalalise liikluskorralduse peaspetsialist Karoliis Paluots rääkis, et ristmiku juures prooviti erinevaid lahendusi liiklusvoolu sujuvamaks muutmiseks. “Praegu on ristmik reguleeritud nii, et kui tulla Lõunakeskuse poolt ja sooritada mööda Riia tänavat vasakpööre Vaksali tänavale, siis linna poolt tulijatele roheline foorituli lõpeb kaheksa sekundit varem selleks, et pöörde sooritajad jõuaksid selle ära teha,” ütles ta.

Paluotsa sõnul ei saa antud ristmikule lisada vasakpöörde foori. “Kui paneme sinna eraldi suunafoori, siis muudame fooritsükleid kardinaalselt, mis tähendab, et ülejäänud Riia tänava roheline laine katkeb ning autojuhid peavad peatuma igal ristmikul,” rääkis ta. Seega on Paluotsa arvates praegu töötav fooritsükkel Riia-Vaksali ristmiku toimimiseks parim.

Tartu sõiduõpetaja Jana Õnneleid pakub autojuhtidele, kes ei soovi ummikutes istuda, välja lahenduse. “Lahendus oleks enne sõidu alustamist selle planeerimine ehk mõelda läbi, mis kell ja kuhu liikuda, et vältida kitsaskohti,” rääkis Õnneleid.

Sildid

Kommentaarid