Kambja Ignatsi Jaagu kooli üheksanda klassi õpilased said kevadel teada, et nii eesti keele kui ka matemaatika ainete õpetajad vahetuvad, õpilastel pole aga aega enne eksameid uute õpetajatega kohaneda.
Septembri algusest annab Kambja kooli üheksandale klassile matemaatika tunde varasem keemia- ja geograafiaõpetaja. Uut eesti keele õpetajat oodatakse koolimajja septembri lõpuks. Seni annab tunde kooli eripedagoog, kellega enamik lastel varasem kokkupuude puudub.
Õpilastele tuli teadmine, et mõlema eksamiaine õpetaja vahetub, veidi ootamatult. “Terve klass oli ehmunud, et meil on kevadel eksamid ja nüüd tuleb uus matemaatika õpetaja,” ütles üheksanda klassi õpilane Elektra Kaeramaa. Kaasõpilane Mirtel Osula lisas, et eelmine matemaatikaõpetaja oli väga hea. Mõlemad kinnitasid, et varasem kokkupuude uue matemaatikaõpetajaga keemia- ja geograafiatundides tuli kasuks ning muutis kohanemise lihtsamaks.
Üheksandike uus matemaatikaõpetaja Gerli Edela peab samuti suureks eeliseks seda, et õpilased on keemia- ja geograafiatundidest talle varasemalt tuttavad ning ta teab enam vähem, mida neilt oodata. Edela sõnul on varasematel aastatel üheksandikud eksamikonsultatsioonitunde tublisti ära kasutanud. “Üheksandikel tuleb selleks hetkeks mõistus pähe ja nad hakkavad mõtlema, et mis minust edasi saab,” lausus ta.
Lisaks õpetajatele asus värskelt ametisse ka kooli direktor Sandra Sagar, kelle sõnul on tema esimese kuu suurimaks katsumuseks olnud just uue eesti keele ja kirjanduse õpetaja leidmine. “Õnneks on ta nüüd olemas, tööle asub küll kuu lõpust, aga ikkagi ta on olemas,” sõnas Sagar.
Kuna eksamid on juba aprillis, siis Sagari sõnul pole piisavalt aega, et õpetajate vahetust üheksandike jaoks olulisemalt sujuvamaks muuta. Ta arvas, et õpilaste õpimotivatsioon sõltub siiski neist endist mitte õpetajast. Ta ei muretse vahetuse pärast liialt, sest uus eesti keele õpetaja on jätnud positiivse esmamulje.
Matemaatikaõpetaja Edela sõnul oli kool õpetaja vahetuseks valmistunud ning talle see üllatusena ei tulnud. Ta läks viis aastat tagasi ülikooli matemaatikat õppima ning teise matemaatika õpetajaga jagasid nad õpetatavad klassid kahepeale ära. “Meil olid klassid ära jaotatud, kellega me hakkasime sealt viiendast üles tulema, praegu lihtsalt juhtus niimoodi, et sellele üheksandale andis tema matemaatikatunde,” ütles ta.
Uue eesti keele õpetaja tulekul peab üheksandik Kaeramaa suurimaks mureks seda, et õpetaja pole kursis õpilaste tasemega ning ei tea, kus on kellegi raskused. Kaasõpilase Osula hinnangul oli eelmine eesti keele õpetaja juba päris vana ning hindas väga rangelt. Tulevalt õpetajalt ootab ta leebemat suhtumist ning nooruslikumat lähenemist.
Sellel õppeaastal üheksandat klassi alustanud Kaeramaa ja Osula on mures gümnaasiumi kohtade puuduse pärast. Sellepärast tekitabki oluliste õpetajate vahetus õpilastes pinget ja segadust. Samas motiveerib see olukord neid rohkem pingutama ja konsultatsioonidest osa võtma.

- Kommenteerimiseks Logi sisse
Kommentaarid