Eesti ettevõtted võtavad juturoboteid üha enam kasutusele

Juturobotite kasutamine Eesti ettevõtetes kogub hoogu ning lähiaastatel võivad neist saada klienditeeninduse tavapärane lahendus, mis muudab suhtluse senisest kiiremaks ja kättesaadavamaks.

Eesti IT-visionäär ja infotehnoloog Linnar Viik märkis, et juturobotite areng ei ole Eestis nii kiire kui näiteks Aasias või Soomes. Sellele vaatamata on finants- ja e-kaubandussektoris juturobotid juba laialdaselt kasutusel. "Suure tõenäosusega saavad Eestis juturobotid igapäevaseks standardiks juba kahe aasta jooksul," ütles Viik.

Üheks Eesti enimkasutatuimaks juturobotiks on Askly, mis töötab enam kui 500 veebilehel. Seda saab kasutada näiteks Eesti Loto, Bauhofi ja Tartu Ülikooli kliinikumi lehel. Askly asutaja Sandra Roosna sõnul vabastab juturobot meeskondi korduvatest küsimustest. "Selle teenused säästavad sadu töötunde ja pakub klientidele kiiret ööpäevaringset teenindust eri keeltes," lausus Roosna.

Ta nägi oma meeskonnaga, et suur osa robotitest tegid kliendi elu keeruliseks. Seepärast lõid nad nutika otsustusmootoriga roboti, mis oskab hinnata, kas ta teab vastust või mitte. "Kui robot vastust ei tea, suunab küsimuse kohe meeskonnale, enne kui klient jõuab närvi minna," ütles Roosna. Ta lisas, et juturobot pakub reaalajas tõlget enam kui 30 keelde ja vastab eri kanalites, nagu näiteks Facebooki ja Instagrami sõnumites.

Signe Sedrik, Tartu Ülikooli infokorralduse rakenduskõrghariduseõppekava vilistlane, on oma töös analüüsinud töötajate kogemusi Asklyga. Tema tööst selgus, et robot pakub töötajatele personaliseeritavat tuge, kuid samas tekitab mõnes töötajas hirmu töökoha kaotuse pärast. Sedriku hinnangul ei vähene Askly töökeskkonnas töökohti, vaid muutuvad pigem töötajate rollid ja sünnib arenguvõimalusi. "Mina ei viskaks sed alahendust maha. Pigem tuleb arutada, kuidas seda targalt kasutada," märkis Sedrik.

Askly eesmärk on Roosna sõnul näidata, et tehisaru saab olla meeskonna liige. Pikemas perspektiivis soovitakse kasvada globaalseks platvormiks, mis pakub kvaliteetset tuge sõltumata ettevõtte suurusest või keelest.

Kommentaarid