Haridus- ja teadusministeeriumi korraldusel tuleb kõikidel Eesti üldhariduskoolidel minna üle uuendatud käsitöö- ja kodunduse ning tehnoloogiaõpetuse õppekavale, kus õpilaste jagunemine õpperühmadesse on sooneutraalne ning lähtub õpilaste huvidest ja eelistustest. Selleks, et hoida õpilaste arvu rühmades võrdsena, on koolid otsustanud käsitöö ainesse jagunemise lahendada klassinimekirja poolitamise teel.
“Kindlasti on niimoodi, et poisid eelistavad tehnoloogiat ja aastatega aina rohkem ja rohkem tahaksid ka tüdrukud tehnoloogiat,” sõnas Tartu Kesklinna kooli direktori asetäitja Riina Pauklin. “Ühe korra on tekkinud küll ka probleem, et kodunduse valisid ainult kaks õpilast 48 ja sellisel juhul me ei suutnud neid rühmasid teha.”
Tartu Tamme kool läks tänavu septembris esimest korda üle klasside poolitamise süsteemile. „Kuigi õpilased alles harjuvad ja suuremaid probleeme pole veel esinenud, on osad õpetajad mures, et õppetöö võib muutuda pinnapealseks ja kiirustavaks,” rääkis Tartu Tamme kooli õppealajuhataja Karmen Adov. “Näiteks ei jõuta kudumisprojektidega enam piisavalt sügavuti minna, sest kõike on aega teha ainult pool aastat."
Miina Härma gümnaasiumi tööõpetuse õpetaja Andre Aljo on pidanud uue sooneutraalse õppekava tõttu mitmeid tegevusi ära jätma. “See tähendab vana süsteemi võrdluses poiste ja tüdrukute rühmade vahel seda, et algselt kavandatud tegevustest langeb teatud osa ära,” ütles Aljo. “Kõrvale tuli jätta mitmeid nii-öelda mehisemaid tegevusi, näiteks plekitööd, lukksepatööd ja väiksemas mahus ka puidutööd.”
Riikliku õppekava ajakohastamise ekspertrühma kuulunud Aron Lips klasside poolitamise süsteemi probleemseks ei pea. “Oleme uue õppekava jätnud selliseks, et kõikidel õpetajatel oleks võimalus leida neile sobivaim õpetamise rada,” selgitas Lips. “Rühmades õppimine on hea viis, kuidas tehnoloogia ning käsitöö ja kodunduse ained hoopis omavahel lõimida. Nii-öelda kõvad puidumaterjalid saab ühendada tekstiilmaterjalidega ning kuna mõlemal ainel on samad hindamiskriteeriumid, saab neid ka tervikuna hinnata.”
Käsitöö ja kodunduse ning tehnoloogia õpe algab alates neljandast klassist ning kestab kuni üheksanda klassini.
Kommentaarid