Tartus on viis sadamat, kus paadiomanikud saavad oma alused parkida. Linnas on aga raske leida vaba parkimiskohta, sest paadiomanikke on liiga palju. Emajõe kaptenite klubi üks asutaja Margus Rebase rääkis, et praegu seisavad reisilaevad kesklinnas ja linna külastavad laevad peavad otsima parkimist kaugemalt.
Rebase sõnul on linnale lähim sadam Karlovas, kus on ligi kaheksakümmend parkimiskohta ja neli külastuskohta, kus saavad ajutiselt peatuda linna külastavad alused. Nii Karlovas kui ka mujal on rohkete paatide tõttu võimatu parkimist leida. Ta lisas, et praegu on paadiomamine väga populaarne ja linna külastab iga aasta järjest rohkem uusi paadiomanikke. Seega on Emajõele küll tekitatud külastajatele paar külaliskaid, kuid neid pole piisavalt. „Sadamates on olnud olukordi, kus kai küljes on neli suurt paati, kuna lihtsalt ei ole kohtasid,“ ütles Rebase.
Emajõe kalamees Laur Tammeorg nõustus, et külaliskai kohti on vähe. Tema sõnul on võimatu leida koht, kus paat randuda ja korraks linna toimetama minna. Samuti on probleeme sadamate juures autoparklatega, mis on alati täis. Paadiomanikud aga ei saa niisama paate jõe äärde jätta, sest jõel kehtivad liiklussreeglid. „Väga julgelt ei pargita igale poole, sest võib trahvi saada. Kui ma parkimiskohta ei leia, siis katsungi leida sellise koha, kus trahvi ei saa,“ rääkis Tammeorg.
Emajõe kaptenite klubi asutaja Rebase lisas, et linnal on tekkinud huvi luua kaikoht Dorpati hotelli juurde. Kalameeste ja paadiomanike arvates peaks see olema kesklinnale lähemal, näiteks Kaarsilla ja Vabadussilla vahel. Rebase sõnul on mujal maailmas nii, et kui rahvas istub jõe ääres söögikohas, siis lähedal on ka linna külastavad paadid ja kaatrid. „See elavdaks linna elu rohkem ja oleks linnas restoranipidajatele pluss, sest oleksime nende kliendid,“ ütles Rebase.
Tartu linnavalitsuse taristu- ja ehitusteenistuse juhataja-linnainsener Mati Raamat rääkis, et linn on tekitanud mõned külastuskohad, kuid uute lisamine võtab aega. Temale on jäänud mulje, et nõudlus ei ole aga piisavalt suur. „Kui on selline massiline tahtmine, nagu autolaadimiskohtade või jalgrataste parkimiskohtadega, siis linn hakkab liigutama. Aga päris niimoodi ei ole mõistlik korraldada, et nüüd meil on kolme kohta vaja ja linnapea annab kohe käsu,” rääkis Raamat. Ta lisas, et suurema nõudluse korral on linn alati valmis uusi kohti looma.
Kommentaarid