Ida-Virumaal tegutseva Purtse pruulikoja müügitulu tõusis kaks aastat, kuid langes mullu ligi 26 000 eurot ning ettevõtte tegevjuhi sõnul võib põhjuseks olla õlle hind, mis on tarbijale liiga kalliks muutunud.
Purtse pruulikoja tegevjuhi ja asutaja Innar Marmori sõnul mõjub pruulikoja tegevusele halvasti see, et inimesed hoiavad raha kokku ja õlle tarbimine on aastatega vähenenud. “Kõigepealt tuleb korterilaen ära maksta ja siis saavad tarbijad raha kulutada muudele asjadele,” lisas ta.
Marmor rääkis, et suur osa pruulikoja klientidest on baarid ja restoranid. Ta nentis, et inimesed külastavad toitlustuskohti vähem, mis tähendab kokkuvõttes hoopi ka õlletootja tulule. Marmori sõnul langeb müügitulu ka tänavu.
Eesti väikepruulijate liidu juhatuse liige Urmas Roots rääkis, et väiketootjate kuldajastu oli ligi kuus aastat tagasi. Toona oli neid 50, ent praeguseks on alles kümmekond väikepruulijat.
Roots nentis, et aastal 2013, mil paljud väikepruulijad alustasid tööd, ootasid tarbijad uusi maitseid. “Hetkel oleme jõudnud punkti, kus turg on tüdinenud,” lisas ta. Roots selgitas, et eelistatud on klassikaline laagriõlu ning erilised maitsed tarbijat ei köida. Ta rääkis, et pruulikodade töö muudab keeruliseks pidev maksude muutumine.
Roots selgitas, et õlle hind püsis poodides aastaid 1,99 euro peal. “See toimis hästi, sest hind jäi alla kahe euro,” lisas ta. Suvise käibemaksu tõusuga läks hind 2,2 euro peale. Rootsi sõnul mõjutas hinnatõus müüki tugevalt, sest inimesed ei taha osta õlut, mis maksab üle kahe euro.
Poes maksab üks 0,33-liitrine Purtse õllepurk 2,75 eurot. Võrdluseks saab tuua Eesti suurima joogitootja A. Le Coqi Premium õlle. Purk, mis on suuruselt ja õlle kanguselt võrdväärne Purtse omaga, maksab 0,85 eurot.
“Sel aasta oleme teinud muutuseid, mis näitavad tulemust järgmisel aastal,” rääkis Marmor. Ta sõnas, et ettevõte hakkab kohapeal pruulikoja juures asuvas mekikojas rohkem õlut müüma. Samuti vähendavad nad toodetava õlle koguseid.
Marmorit paneb imestama, kuidas Purtse ettevõte suudab Eesti majanduses ellu jääda. Tema sõnul pole olukorrale muud lahendust, kui rohkem õlut müüa, ent selleks tuleb leida õige klient.
Lüganuse valla arengu- ja planeerimisteenistuse juht Anu Horn rääkis, et Purtse pruulikoda on vallale oluline, sest nii saab kogu maakond tuntust juurde. Pruulikoda osaleb avatud talude päeval ja teeb ise avatud uste päevi, mis Horni sõnul toovad samuti rahvast mujalt Eestist Ida-Virumaale.
Marmori hinnangul pole konkurents väikepruulijate seas kasvanud. Ta rääkis, et kui inimene ostab Põhjala õlut, ostab ta ka Purtse oma. Marmori sõnul on aga keeruline konkureerida suurtootjatega, kelle tooted on odavamad kui väiketootjate omad.
Kommentaarid