Tartu Karlova linnaosas on mitmeid tiheda liiklusega tänavaid, mis vajaksid kohalike arvates ülekäiguradasid, sest reguleerimata ristmikud on ohtlikud nii jalakäijatele, jalgratturitele kui ka koolilastele.
Karlova Seltsi esimees Arne Hall ütles, et linnavalitsus peaks üle vaatama Tähe, Sõbra, Kalevi ja Vaba tänavad. Tema hinnangul peaks linn ülekäiguradade vajadust kontrollima kord aastas, et kohalikud tunneksid end jalgsi ja jalgrattaga liigeldes turvaliselt.
Tähe tänaval on Politsei- ja Piirivalveameti andmetel viimase kolme aasta jooksul juhtunud ligi 130 vähemalt ühe kannatanuga liiklusõnnetust. Neist 20 on toimunud sellel aastal. Sõbra tänaval on senini toimunud ligi 70 juhtumit, neist 6 Sõbra ja Kalevi tänava ristmikul.
Tartu linnavalitsuse linnamajanduse osakonna alalise liikluskorralduse peaspetsialist Peep Margus ütles andmeid kuuldes, et ei tea, miks sellises kohas ülekäigurada pole ning lisas, et ei näe seal intervjuu toimumise ajal inimesi kõndimas. “Olen street view (eesti keeles tänavavaade) programmis praegu [28. oktoobril kell 14] Sõbra ja Kalevi ristmikul ja ma ei näe siin mitte ühtegi jalakäijat,” sõnas ta.
Tartu politseijaoskonna komissari Taivo Rosi sõnul on Kalova põhiliseks mureks kitsad tänavad ja sõidukeid täis teeservad. Seepärast on nähtavus kasin ja tänava kinni parkinud masinate tõttu hajub ka autojuhtide tähelepanu. Tema sõnul tekivad nende olude tõttu seal kergemini ka avariid.
Margus ütles, et linn ei käi ülekäiguradasid kontrollimas ning nad on tänulikud, kui ülekäiguraja loomise vajadusest annavad teada kohalikud elanikud. “Kui need [ülekäigurajad] tagavad inimestele ohutu ülepääsu, siis muidugi me teeme neid,” sõnas Margus.
Tartu Liiklejate Koja liige Ilmar Part ütles, et linnavalitsus ei ole olukorra parandamiseks initsiatiivi näidanud, kuigi elanikud on ettepanekuid esitanud. “Üldiselt on linnamajanduse osakonnast siiamaani olnud pigem tõrjuv hoiak,” rääkis Part. “Linnavalitsuse peamine fookus on olnud autoliiklus ja kuidas seda sujuvamaks muuta.”
Part lisas, et eraldi tuleks tähelepanu pöörata koolidevahelistele teedele, näiteks Tähe tänaval Tartu I muusikakooli ja Tartu Erakooli juures. “Siiamaani ei ole mitte midagi tehtud,” rääkis ta. “See on kahe kooli vahel. Ma ei saa aru! Koolide ümbrused peaksid olema ohutud.”
Tartu linnavalitsuse liikluskorralduse peaspetsialist Margus ütles, et linnavalitsus on alati valmis kohalike elanikega koostööd tegema.
Kommentaarid