Õnne tänava remont väetab elanikele turvalisemat tulevikku

Õnne tänava rekonstrueerimine toob kaasa ajutisi ebamugavusi nii autojuhtidele kui ka bussiga liiklejatele, kuid ehituse lõpuks muutub piirkond kaasaegsemaks ja turvalisemaks tänavaruumiks. Õnne tänav on üks osa jalgrattateede võrgustikust, mille teetööd algasid selle aasta juulis. Ehitus hõlmab endas tänavalõike, mis on otseses seoses Õnne tänavaga (Kesk, Tähe, Linda, Salme ja Kalevi). Ehituse tulemusel saab Õnne tänav täiesti uue hingamise: tänavale tekib kahesuunaline rattatee, kõnnitee ning ka ühesuunaline autotee. “Õnne tänava remondist võidavad tegelikult kõige rohkem just jalakäijad, sest varem puudus Õnne tänaval normaalne kõnnitee,” kommenteeris kommunikatsioonispetsialist Hendrik Kuusk. Tänaval muutub ka kiirusepiirang: varasema 30 km/h asemel kehtib uus piirang 20 km/h või jalgratturi kiirus. Salme ja Õnne tänava ristil elav Janeli Remmelkoor kurdab, et tööl ja koolis käimine on bussiliikluse muudatuste pärast raskendatud. “Esialgu oli uus graafik täiesti segane ja arusaamatu, aga ajaga olen rohkem asjale pihta saanud,” tunnistas Remmelkoor. Linna poole minnes kasutas ta alati Kalevi tänavat, kuid Õnne tänavalt Kalevi tänavale praegu keerata ei saa, mistõttu tuleb minna ringiga. Sama keerukas on ka linnast koju saamine. “Hetkeseisuga tundub, et jalgsi on lihtsam ja mõistlikum liigelda kui auto või bussiga,” tõdes Remmelkoor. Salme tänaval elav Rebeka Kind on uuenduse ideega väga rahul. “Olen seda tänavat mööda jalutanud pea terve oma elu ja esimest korda saab Õnne tänav ka korralikud kõnniteed,” lausus Kind. Õnne tänav on olnud peamine tee, mida mööda ta saab linnast tulles kõige lihtsamini ja kiiremini koju. Ehitusega seoses on aga olukord keeruline, kuna teelõikud on auklikud ja väga kivised. “Õnneks on see kõik ajutine ning Salme tänavale jõuan ka muid teid sõites,” tõdes Kind. Kuna ta ise pargib autot tänaval, siis loodab, et uuendusega säilivad ka parkimiskohad, sest inimesi ning autosid on tänaval palju. Tartu linna kommunikatsioonispetsialisti Hendrik Kuuse sõnul ei ole linnavalitsus parkimiskohtade vähendamisele mõelnud. “Asjaolu, et inimesed pargivad näiteks puude vahele ja teiste elanike uste ette, on olnud isetekkeline,” tunnistas Kuusk. Ta tõdes, et parkimiskohad säilivad ka peale ehitust, kuid linn on palunud, et kes vähegi saab, võiks parkida oma auto tagahoovi. Selle aasta kesksuvel algas Õnne tänava rekonstrueerimine eesmärgiga tagada kohalikele turvaline tänavaruum ning luua rattateede võrgustiku jaoks vajalik lüli. Tartu abilinnapea on linna kodulehel öelnud, et uuenduskuuri läbivatel lõikudel ehitatakse liiklusohutuse suurendamiseks autodest eraldatud teed nii jalgratturitele kui jalakäijatele.

Kommentaarid