Etiketi- ehk silditööstuse käive on koroona ajal kasvanud, kuna inimesed ostavad rohkem toitu ja desinfitseerimisvahendit, kuid viirusega kaasnevad ka probleemid materjale hanke ja maksete hilisema kättesaamisega.
LabelPrint OÜ, mis varustab siltidega teiste hulgas lihatööstust Maks & Mooritsat ja maitseainetööstust Santa Mariat, teenis suurimat kasumit selle aasta teises kvartalis. LabelPrinti käive kasvas võrreldes eelmise aastaga teises kvartalis viie miljoni euroni ehk 1,3 miljoni euro võrra.
Juhatuse esimehe Sten Sarapi sõnul oli tõusu põhjus see, et inimesed hakkasid toitu ja desinfitseerimisvahendit koguma.
Peale suve algust on tema sõnul tarbimine vähenenud.
Sarapi sõnul oli aasta alguses mure see, et välismaalt tellitavat paberit oli keerulisem kätte saada, kuna piirid olid suletud. Ta ütles, et kuigi ettevõte sai materjalihankega hakkama, on igaks juhuks vaja ette planeerida ja uueks koroonalaineks valmis olla. Sarapi sõnul nad materjali ette ei varu, kuid neil on plaanid olukorraga toimetulekuks.
Etiketitootja Data Print OÜ juhataja Triin Anette Kaasik rääkis, et kui uus laine tuleb, ei kujuta ta ette, et see materjalihanget mõjutaks. Ta ütles, et aasta alguses oli probleem selles, et nõudlus kasvas nii etiketiettevõtetel kui ka välismaistel paberitootjatel, kelle laod said seetõttu tühjaks, ja lisas, et usub, et kõigil on nüüdses vajalikud varud olemas.
LablelPrinti juhataja Sarap rääkis, et aasta alguses said paberitootjate laod tühjaks seetõttu, et tootmisahelas olevad tehased pandi koroona tõttu kinni. Ta ütles, et uue lainega võib see korduda ja LabelPrint valmistub selleks.
Balti Etikett OÜ juhataja Märt Piik ütles, et sel aastal on mure, et osa siltide tellijaid soovib hilisemat makseaega. Kui enne oli maksetähtaeg 30 päeva, soovib osa firmasid seda pikendada 120 päevani. Piik sõnas: „Lihtsalt on pandud laua peale, et sul on valida, kas sa teed koostööd edasi või siis nad otsivad kellegi muu.“
Ta lisas, et hilisem maksetähtaeg tähendab, et Balti Etiketil peab olema piisavalt raha, et materjali eest varem maksta. Veel peab arvestama sellega, et raha on kliendi tellimusse investeeritud 30 päeva asemel neli korda kauem.
LabelPrinti juhataja Sarap rääkis, et kuigi suurenenud tarbimise tõttu on LabelPrintil käive suurenenud, on nad sel aastal pidanud palju projekte katkestama. Ta ütles, et reklaamkleebiste projektid tuli suuresti lõpetada, kuna tellijate tooteid hakati vähem tarbima ja nad ei saanud enam reklaami lubada.
Data Printi juhataja Kaasik rääkis, et etikett ei ole eraldiseisev toode, vaid töötleva tööstuse osa. See tähendab tema sõnul, et kõik majandussektorid, millel on langus, nagu tekstiil või osaliselt ka mööbel, toovad kaasa etiketi tarbimise languse.
Kommentaarid