Tartu linn võib tasulise parkimisala hindu veelgi tõsta

Tartu linn tõstis selle juuli alguses tasulise parkimise hindu, et vähendada pikaajalist parkimist ning tekitada juurde vabu parkimiskohti, kuid linn võib hindu tõsta veelgi ning vajadusel tehakse parkimine tasuliseks ka pühapäeval. 

 Parkimistasu tõusis A- piirkonnas kahelt eurolt kolmele eurole ning B-piirkonnas ühe euro asemel 1,5 euroni.

Tartu abilinnapea Raimond Tamme sõnul ei oska nad öelda, kui palju on parkimine kesklinnas vähenenud, kuid linnal on plaanis tellida uuring. Millal uuring tehakse, ei ole veel selge. 

Kui uuringust selgub, et muudatustest ei ole kasu, on Tamme sõnul kaks võimalikku lahendust. “Üks on see, et tõsta hinda, teine, et piirata parkimisaega, kui pikalt võib autot üldse parkimisalal hoida,” ütles ta. 

Tartu linna järelevalveosakonna juhataja Imbi Kivi sõnul on A-piirkonnas parkijate arv jäänud samaks, kuid B-piirkonnas on tema hinnangul parkijaid vähem.Tartu elanik Christina Rebbas ütles, et Munga tänaval on tänu muudatustele märgatavalt rohkem ruumi, mistõttu pole sellel tänaval raske parkimiskohta leida, kuid probleeme on ta märganud teistes parklates. “Raekoja kõrval olevas parklas pole autosid vähemaks jäänud ning seal on päris keeruline kohta leida, peab omajagu ootama, et keegi lahkuks,” lisas ta. Rebbas sõnas, et kasutab parkimiskaarti, mille tõttu pole olnud hinnatõus nii märgatav. “Kui paar korda parkisin ilma kuukaardita, siis see hinnavahe oli pea kahekordne, kuna pargin tavaliselt terve päev,” lisas ta.

Abilinnapea Tamm ei näe probleemi maapiirkonnast tulevate inimestega, kellel ei ole võimalik enda autot piiratud parkimisaja tõttu kesklinna jätta. “Meil on linnas palju muid võimalusi, kus autot hoida, aga ka parklaid, mis on täiesti tasuta ja kust saab kenasti bussiga tulla,” ütles ta.

Linnaelanik Christina Rebbas ei usu, et ta hakkaks teisi variante kaaluma, kuna elab kesklinnast päris kaugel.

Ka linna järelevalveosakonna juhataja Imbi Kivi sõnul saavad kaugemalt tööl käijad sõiduki jätta linnaäärsetesse parklatesse nagu Lõunakeskuse parkla või Aardla tänava lõpus asuv Selveri parkla. “Kui on vajadus pidevalt tasulisel parkimisalal parkida, on soovitus osta pikaajaline parkimisluba, mis on soodsam,” lisas ta.

Abilinnapea Raimond Tamm sõnas, et linnal on mõttes teha liikuvuskeskused linna piirile maapiirkonnast tulevatele inimestele, et nad saaksid edasi liikuda just ühistranspordi või jalgrattaga. Millal see juhtuda võiks, Tamm öelda ei osanud.









 

Kommentaarid