Ehkki linn ei näe Tartu linnaliinibusside täituvuses suurt probleemi, on ülerahvastatus bussides tipptundide ajal siiski nõnda suur, et kõik reisijad ei mahu alati soovitud bussi peale.
Number 6 bussiliiniga sõitva Laura Männasalu sõnul on buss pea igal hommikul nõnda paksult rahvast täis, et inimesed on üksteise vastu kokku surutud. Tema sõnul ei ole võimalik bussis normaalselt seista.
„Ühel hommikul oli küll olukord kus üks naisterahvas ei mahtunud bussi ning jäigi peatusesse järgmist bussi ootama. Tegemist oli varahommikuga enne kella kaheksat,“ kirjeldas Männasalu.
Samuti number 6 bussiga sõitev Aet Valdi ütles, et ta on pidanud jääma oodatud sõidust maha uut ootama, kuna ta ei mahtunud bussi. Valdi sõnul ei saa ta mõnel hommikul sõidu ajal kusagilt kinni hoida, samuti ei pääse ta rahva rohkuse tõttu igal hommikul sõidukaardiga validaatori juurde.
Tartu ühistranspordi peaspetsialist Madis Oona kinnitab, et Tartus sõidab tipptundide ajal ülerahvastatud busse. Samas ütles ta, et liinid ei ole päevast-päeva nii ülekoormatud, et oleks vaja tellida lisabusse. Tema sõnul on kõige suurem probleem ülerahvastatusega Annelinnast kesklinna suunas liikuvatel bussidel.
Linnaliinibussidel on tootja poolt ettenähtud piirang mahutavuse kohta, kuid Oona sõnul sellest kinni ei peeta. Ta ütles, et tipptunni ajal erineb bussi täituvus mitmekordselt, kuid täpset ajalist loendust inimeste arvust ei tehta. „Me päris sellist loendust ei tee, sest siis peaksime kõik väljumised kogu aeg üle lugema,“ lisas ta.
Inimeste hajutamiseks on muudetud bussiintervalle olenevalt liinist ja koormatusest. Varem olnud 15-minutilised intervallid on asendatud 10-minutiliste intervallidega. „Nii palju kui me oleme üritanud hajutada, siis tipptunnid on jätkuvalt jäänud. On hetki, kus inimesed tahavad kõik korraga minna kusagile ja inimene on selles mõttes olemuslikult laisk ning üritab viimasel hetkel minna. Alati ei anna see tulemust,“ ütles Oona.
„Tipptunni hajutamiseks on võimalus ka see, et asutused muudavad oma tööaegu. Koolid on näiteks muutnud oma algusaegu 10-15 minutit siia-sinna. See peegeldub ka reisijate arvus. Teatud seltskond kolib kohe järgmise väljumise peale,“ ütles Oona.
Linn rahva hajutamiseks praegu enam linnaliinide osas muudatusi ei tee, küll aga tuleb Oona sõnul tulevikus busside täituvuse suurenemisel suurendada ka liiniveo mahtusid. See tähendab, et väljumisi tellitakse juurde või muudetakse bussipargi koosseisu nõnda, et suurema mahutavusega bussid saaksid rohkem sõita.
Kommentaarid