Pikk ootamine pahandab politseijaoskonnas dokumente taotlevaid pensionäre

Pensionär Enn Tennosaar ootas Tartu politseijaoskonna teenindussaalis oma järge üle viie tunni.

Kui pensionär Enn Tennosaar elukaaslasega teisipäeva hommikul Tartu politseijaoskonda ID-kaarti taotlema läks, ei osanud ta aimatagi, et tal kulub seal rohkem kui viis tundi.

Kella kolmeks oli Tennosaar koos elukaaslasega oodanud veidi vähem kui neli tundi. Tennosaar ütles, et on ootamisest väsinud ja lisas, et kõht hakkab tühjaks minema. “Väga pahad emotsioonid on. Õudne lihtsalt,” vastas Tennosaar küsimusele, mis tundeid ootamine temas tekitab.

Pikk ootamine oli Tennosaare sõnul talle esmakordne. “Viis aastat tagasi käisin, siis oli kõik normaalne,” nentis Tennosaar, kelle elukaaslane läks pärast mitmetunnist ootamist teenindaja käest abi otsima. Tennosaare sõnul oli teenindaja tema elukaaslasele öelnud, et tuleb oodata järjekorras ning kui number tuleb, siis kutsutakse.

Seejuures märkas Tennosaar, et kõik temast hiljem jaoskonda tulnud inimesed said oma asjatoimetused kiiremini tehtud. Teda häiris ka see, et ühes boksis liigub järjekord edasi väga aeglaselt. “Kella üheteistkümnest siiamaani (kell 15 – autor) oli seal võib-olla kuus klienti,” ütles Tennosaar.

Tennosaar rääkis, et võimalusest broneerida endale vastuvõtuaeg iseteeninduses pole ta kuulnud. Ta lisas, et tal tuli mitu korda tahtmine käega lüüa ja minema minna, kuid elukaaslane keelitas teda edasi ootama.

 Kella poole ühe paiku enda järje ootamist alustanud ja vahepeal kodus käinud pensionär Veera Käär mõlgutas mõtet uuesti linna peale minna. “Ta (teenindaja – autor) ütles mulle, et käige vahepeal ära. Et kui järjekorranumber on, siis saavad kõik teenindatud,” ütles samuti ID-kaarti taotlema tulnud Käär. 

Käär ütles, et on võimalusest endale iseteeninduses aeg broneerida küll kuulnud, kuid ta ei oska seda teha: “Ma olen ikkagi üle kaheksakümne juba.”

 Tartu politseijaoskonna teenindustalituse juhataja Angela Kahari sõnul on tavapärasest pikemad ootejärjekorrad tekkinud seetõttu, et teenindussaali külastab jätkuvalt suur hulk inimesi, kes iseteenindust ei kasuta. Kahar ütles, et politsei soovitab dokumenditoiminguteks endale aja läbi broneeringusüsteemi ette kinni panna ja dokumendi taotlemist aegsasti ette planeerida. 

Kahar rääkis, et eakatel on enamasti lähikondlasi, kes saavad iseteeninduses dokumenditaotluse tegemisel abiks olla. “Kui tõesti selline usaldusisik puudub, siis abistavad ka kohaliku omavalitsuse töötajad,” ütles Kahar. Viietunnine ooteaeg pole Kahari sõnul kindlasti tavapärane.

Kui Kääril tuli enda järge oodata neli tundi, siis Tennosaar sai koos elukaaslasega oma asjad aetud veerand viie paiku. “Terve hulga metsa oleks selle ajaga jõudnud ära teha,” ütles Tennosaar ja lisas, et enne, kui ta kuu aja pärast ID-kaardile järele läheb, laseb ta pojal aja broneerida.

Loo autor Richard Särk vestles Enn Tennosaare ja Veera Kääriga 20. septembril.

Kommentaarid