Euronewsi uudisteportaal teatas, et Euroopa Liit tõstis Hiina elektriautode imporditariife ehk riikidevahelise kauba impordi maksu. Praegusele 10-protsendilisele imporditariifile lisab Euroopa Komisjon sõltuvalt auto margist 7,8 kuni 35,3 protsenti juurde. Näiteks kui Hiina elektriauto maksis 10-protsendilise imporditariifiga 27 000 eurot, siis nüüd 20 protsendi võrra lisanduva maksuga, läheb see maksma 35 100 eurot.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtlusosakonna kaupade vaba liikumise ekspert Karl Stern selgitas, et tariifide eesmärk on suunata tarbijaid valima Hiina elektriautode asemel teistes riikides toodetud autosid. ‘‘Selle aasta esimesel kaheksal kuul hakkasid Hiinas toodetud uued elektriautod alles Eestis populaarsust koguma: üle 15 protsendi uutest registreeritud autodest olid Hiinas valmistatud,” rääkis Stern. Ta lisas, et enamus müüdud autodest olid Teslad ja GWM ORA-d. Sterni sõnul Teslade ostmist tariifid väga ei mõjuta, kuna neile lisandus vaid 7,8-protsendiline tollimaks. ‘‘Üldiselt võib oodata, et tariifid mõjutavad eelkõige odavama hinnaklassi autosid ja neid tarbijaid, kes on hinna suhtes tundlikud,” ütles Stern.
United Motorsi müügi- ja turundusjuht Leino Luik ütles, et imporditariifide tõus võib mõjutada auto tootjate käitumist erinevalt. Tema sõnul võivad tootjad otsustada, kas teha autot selle võrra kallimaks või katta vahe ise kinni. ‘‘Mõned tootjad võivad tõsta hindu, mis võib tähendada, et Hiina autotootjate autod kaovad turult, kuna nad ei suuda enam konkurentsis püsida,” selgitas Luik. Ta märkis, et mõned tootjad, kelle maks on 50 protsenti auto hinnast, võivad otsustada, et ei too autosid enam Euroopasse. Luik tõi välja, et Eesti turg ei eelista Hiina tooteid Euroopa omadest, pigem seostatakse Hiina tooteid odavusega.
MTÜ Autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit (AMTEL) tegevjuhi Meelis Telliskivi sõnul pelati varem Hiina autot osta, kuid Hiina on teinud selles osas hüppe ja inimesed on neid soetamas. „Praktika põhjal: kui hind tõuseb, siis kindlasti on mõju, kuid seda mõju saab analüüsida alles pärast müüginumbrite muutumist,” märkis Telliskivi.
Kommentaarid