Eestlased eelistavad kasutatud kaupa tutikatele toodetele

Eestis visatakse igal aastal ära tuhandeid tonne rõivaid, kuid samal ajal koguvad hoogu ka teise ringi poed. Keskkonnaagentuuri andmetel viskavad Eesti inimesed igal aastal ära umbes 17kg riideid inimese kohta, millest 14kg jõuab otse prügikasti. Samal ajal tarbitakse igal aastal elaniku kohta umbes 12kg uusi rõivaid, see arv võib isegi kuni 20 protsenti suurem olla, kui lisada ostud välismaalt.  Prügisse jõudmist aitab ära hoida see, kui inimesed viiksid rohkem riideid kogumiskonteineritesse või teise ringi poodidesse. Tartu Sarapuu kirbuka omaniku Helen Külleneni sõnul on kaltsukad aina populaarsem trend ning järjest rohkem soovivad inimesed riideid saata teisele ringile. “Teise ringi asju hakati rohkem ostma ja müüma kui riigi majanduslik olukord läks kehvemaks,” lausus Küllenen. Sarapuu kirbukas kolis eelmise aasta suve hakul Sarapuu tänavalt Puiestee tänavale, kuna vanas kohas tekkis ruumipuudus. Eelmise aasta oktoobrist kuni praeguseni on Sarapuu kirbukas aidanud uue omaniku leida umbes 50 000 tootele. “Minu arvates on ääretult tore, et oleme uues kohas suure hoo sisse saanud,” lausus Küllenen. Külleneni sõnul on viimase paari aastaga järjest rohkem hakanud kirbuturgu külastama ka mehed ja noored. Steven Veeber, kes on Tallinna ülikooli tudeng, ütleb, et kaltsukad on ideaalne tudengipood. “Ostan tihti kasutatud asju, kui on näiteks Must Reede või Humanas ühe euro päevad, see toetab ka rahakotti,” rääkis Veeber. Endine saalihokimängija Andro Sõber külastab kaltsukaid eesmärgiga saada sporditarbeid või riideid soodsamalt. “Mõnest kaltsukast saab ka uuemaid asju palju odavamalt kui tavapoodidest,” lausus Sõber. Kahe tütre ema Mari Hanson leiab, et riideid ei pea kulla hinnaga tavapoest ostma. “Tihtipeale on kaltsukates teistsugust kaupa kui praegu kaubanduses” ütles Hanson. Kahe töökohaga kolmekordse vanaema Ingrid Lausi jaoks on kaltsukates poodlemine tema lemmikhobi. “Kui vaba aega leian, käin alati kaltsukatest läbi,” ütles Laus. Tema jaoks ei mängi mingit rolli, kas tegu on firmariietega või mitte, peaasi, et toode on kasutuskõlblik ning ilus. SmartPosti tellitud uuringus tuleb välja, et vähemalt kord aastas ostab 68% Eesti elanikest kasutatud kaupu. SmartPosti müügiosakonna juht Sander Borodkin toob välja, et uuringu tulemused näitavad seda, et teise ringi poed ei ole enam nišitrend, vaid suur muutus ka tarbimiskultuuris. See näitab, et uue ja kasutatu vaheline piir hägustub ja järjest enam loeb kauba sisuline väärtus, mitte see, kas ese on poest värskelt ostetud või kellelegi varem kuulunud.

Kommentaarid